رشد مصرف نوشیدنی‌های ارگانیک در تایلند

۶۶درصد کانادایی‌‌ها غذا و نوشیدنی ارگانیک مصرف می‌کنند

مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ارگانیک و طبیعی شهروندان کانادایی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این در حالی است که مصرف محصولات لبنی نیز با رشد ۲۷درصدی حائز مقام سوم شده است که آن هم نسبت به سال گذشته (۲۰۱۶) یک امتیاز رشد نشان می‌دهد.

کد خبر : 6499 تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۱۰:۵۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، «انجمن تجارت ارگانیک کانادا» (Canadian Organic Trade Association) در گزارشی با اشاره به این مطلب که ۶۶ درصد از مصرف‌کنندگان کانادایی بودجه هفتگی خود را صرف خرید مواد غذایی و نوشیدنی ارگانیک می‌کنند، خبر از افزایش ۱۰درصدی رویکرد مصرف‌کنندگان به این گونه از مواد غذایی و نوشیدنی نسبت به سال گذشته داد.

به‌گفته Tia Loftsgard مدیر اجرایی این انجمن «مواد غذایی و نوشیدنی ارگانیک سریعترین رده در حال رشد را در بخش کشاورزی کانادا داشته است».

مدیر اجرایی انجمن تجارت ارگانیک کانادا، در بیانیه‌ای گفت: «این مساله رشد کلی فروش را در تمامی رده‌های محصولات ارگانیک در پی داشته است».

کانادایی‌ها خواستار  افزایش تنوع در غذا و نوشیدنی ارگانیک

او افزود: «کانادایی‌ها خواستار تنوع هرچه بیشتر در  زمینه مواد غذایی و نوشیدنی ارگانیک خود هستند که این موضوع را برای حفظ آرزوهای نسل‌های بعدی برای زندگی طبیعی‌تر با محصولات ارگانیک بسیار مهم می‌دانند».

طبق این گزارش، میوه و سبزیجات با ۷۶ درصد بیشترین میزان مواد غذایی خریداری‌شده را به خود اختصاص داده است و در این رتبه‌بندی، گوشت قرمز یا گوشت مرغ با رشد ۲۸درصدی در رتبه دوم قرار دارد یعنی رشدی ۴امتیازی را نسبت به سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد.

محصولات لبنی نیز در این رتبه‌بندی با رشد ۲۷درصدی حائز مقام سوم شده است که آن هم نسبت به سال گذشته (۲۰۱۶) یک امتیاز رشد نشان می‌دهد.

پیشگامی نسل هزاره در خرید مواد غذایی و نوشیدنی‌ ارگانیک 

نکته جالب توجه در این گزارش رویکرد نسل هزاره به استفاده از مواد ارگانیک است و  ۸۳ درصد از هزاره‌ها در خرید مواد غذایی و نوشیدنی‌های ارگانیک و طبیعی از هر نسلی پیش‌گام‌تر هستند.

نسل هزاره؛ نسل وای یا نسل Y که با نام نسل هزاره نیز شناخته می‌شود، به نسلی می‌گویند که پس از نسل X و پیش از نسل Z زاده شده‌اند. بر سر این موضوع که تولد نسل Y در چه‌زمانی آغاز شده و کی به پایان رسیده است، اجماعی وجود ندارد. برخی صاحب‌نظران بر این باورند که تولد این نسل در جایی در اواخر دهه ۱۹۷۰ یا اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دهه ۲۰۰۰ به پایان رسیده است که در ایران برابر با شروع دهه شصت میلادی تا آغاز دهه هشتاد است. دهه شصتی‌ها اولین نسلی هستند که والدینشان از آن‌ها کمک و آموزش می‌گیرند. برای نمونه پدر خانواده در انتظار فرزندش است تا وی برای او DVDپلیر را راه‌اندازی کند.

افزایش مصرف غذا و نوشیدنی ارگانیک در خانواده‌های چند فرزندی کانادایی

طبق گزارش انجمن صنایع غذایی ارگانیک کانادا، خانواده‌هایی که یک یا چند فرزند دارند نیز نسبت به استفاده از مواد غذایی و نوشیدنی طبیعی بیش از سایر خانواده‌ها اصرار می‌ورزند.

این در حالی است که ۱۹ درصد از صورت‌حساب مواد غذایی و نوشیدنی روزانه برای خانوارهای با کودک در اقلام ارگانیک اختصاص داده شده بود و در مقایسه این رقم برای خانوارهای بدون فرزند ۱۲ درصد بود.

نکته مهم در این بین موضوع بهداشت و شفافیت است که تقریباً ۵۵ درصد از مصرف‌کنندگان گفتند که بر اساس توصیه‌های یک متخصص بهداشت، تصمیم گرفته‌اند از محصولات ارگانیک و طبیعی استفاده کنند.

در این رابطه «کتیلین راس» معاون رئیس‌جمهور کانادا این‌گونه اظهار نظر کرده است: «ما در عصر شفافیت زندگی می‌کنیم؛ عصری که در آن مصرف‌کنندگان علاقه خاصی به غذایی که می‌خورند دارند و نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهند».

او افزود: «ما شهروندانمان را دوست داریم و می‌خواهیم درباره محصولاتی که از ما خریداری می‌کنند، احساس خوبی داشته باشند».

انجمن تجارت ارگانیک کانادا نتایج گزارش فوق را در یک مطالعه تحقیقاتی که به‌صورت پرسش آنلاین از مصرف‌کنندگان و با استفاده از پانل Ipsos I-Say انجام داد به دست آورده است.

در این نظرسنجی که در تاریخ ۳۰ مه تا ۴ ژوئن سال جاری انجام شده است، ۱،۰۰۲ شرکت‌کننده در رده سنی ۱۸ سال به بالا حضور داشتند.

نظر شما