تحویل بستنی در خانه؛ سیاست جدید یونیلیور

یکی از لذت‌های خانواده‌ها در دوران همه‌گیری کرونا و خانه‌نشینی، خوردن بستنی است و همین ماجرا، فروش بستنی یونیلیور را افزایش داده‌است.

کد خبر : 55903 تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۶:۰۶

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین در روزهای همه‌گیری و خانه‌نشینی، خبر خوب این است که مردم در خانه هم می‌خواهند خوشحال باشند و لذت ببرند. خوردن بستنی هم یکی از همین لذت‌ها است که یونیلیور در این شرایط به آن پی برده‌است. پنج برند از ۱۰ برند ارزشمند دنیا در حوزه بستنی، متعلق به شرکت یونیلیور است.
این شرکت با ۳۵ برند مختلف بستنی در کشورهای مختلف جهان، امپراتوری بزرگی بر پا کرده‌است. البته شاید نام بسیاری از این برندهای بزرگ در کشورهای مختلف برای شما شناخته‌شده نباشد. اما یک نام شناخته‌شده وجود دارد که جاه‌طلبی یونیلیور را هم نشان می‌دهد: مگنوم. مگنوم، پرفروش‌ترین برند بستنی در جهان است که انتظار می‌رود فروش امسال آن به ۸/ ۳ میلیارد دلار برسد. مت کلوز، نایب‌رئیس بخش بین‌الملل تولید بستنی در شرکت یونیلیور می‌گوید راه‌اندازی این برند در سال ۱۹۸۹، یونیلیور را در تولید بستنی «قاطع‌تر» کرد. به گفته وی، بستنی وانیلی با روکش شکلاتی که زیر دندان خرد و در دهان آب می‌شود، ذائقه جدیدی در بستنی ایجاد کرد که هم صنعت بستنی‌سازی و هم کسب‌وکار بستنی‌سازی یونیلیور را متحول کرد. یکی از لذت‌های خانواده‌ها در دوران همه‌گیری کرونا و خانه‌نشینی، خوردن بستنی است و همین ماجرا، فروش بستنی یونیلیور برای مصرف در خانه را بین ماه‌های آوریل تا ژوئن، ۲۶ درصد و در ۳ماه بعدی، ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایش داده‌است.

چالش جدید یونیلیور این است که بستنی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان در منزل برساند. اما این محصول تقریبا در هر دمایی بالای صفر درجه فارنهایت، ذوب می‌شود. پیش از همه‌گیری، تلاش‌هایی برای فروش دیجیتالی بستنی و دسر صورت گرفته بود، اما حالا همه‌گیری کرونا این روند را تسریع کرده‌است. البته هنوز فضایی برای رشد وجود دارد. طبق برآوردهای یورومانیتور، فروش آنلاین بستنی و محصولات مشابه از جمله ماست یخ‌زده، امسال به حدود ۷/ ۱ میلیارد دلار می‌رسد که در مقایسه با فروش کلی ۴/ ۷۶ میلیارد دلاری بستنی به مشتریان این محصول، سهم کوچکی را نشان می‌دهد. حالا با شرایط مبهمی که همه‌گیری ایجاد کرده‌است، یونیلیور باید رویکرد سال آینده خود را مشخص کند: آیا باید بستنی‌هایی برای مصرف در خانه تولید کند یا بستنی‌هایی برای خوردن در محل؟ برند بن‌اندجری از زیرمجموعه‌های یونیلیور، پیش از تعطیلی‌های کرونایی، نت‌فلیکس اند چیلد را راه‌اندازی کرد، یک بستنی با طعم کره بادام‌زمینی که مشتریان وقت تماشای فیلم، می‌توانند آن را بخورند. حالا وقت آن رسیده که یونیلیور تمام تمرکز خود را روی این برگ برنده خود بگذارد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظر شما