رهبر افسانه ای کوکاکولا چگونه آن را متحول کرد؟

روبرتو گویزوئتا، مدیر عامل افسانه‌ای کوکاکولا در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۷ (زمان مرگ او) را در نظر بگیرید.

کد خبر : 47520 تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۰۵:۵۲

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: در زمان مدیریت او، کوکاکولا از یک رکود طولانی در عملکرد خود خلاص شد و به یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای تجاری در دنیا تبدیل شد. یکی از ویژگی‌هایی که دوره تصدی گویزوئتا را از بقیه متمایز می‌کرد، توانایی او برای ریسک کردن، شناسایی فرصت‌ها و بهانه نیاوردن در تلاش برای جهانی کردن سازمانش بود. او غریزه‌ای عالی برای جمع‌آوری اطلاعات و تصمیم‌گیری بر اساس آن داشت. از عادت هر از گاهی غذا خوردن در کنار کارمندان، تا سیستم جمع‌آوری داده‌های دست اول از دوستان و شرکا در کشورهای مختلف دنیا، باعث شده بود او در خودآموزی در مورد دنیایی که در آن فعالیت می‌کنیم و اثراتی که این فعالیت‌ها بر کسب‌وکار دارند، زبردست شود.
او نمونه‌ای از رهبرانی است که افراد آکادمیک او را دارای هوش فرهنگی می‌دانند. یعنی مدیرانی که علاوه بر توانایی شناخت دیگران، با افرادی که با هنجارهای فرهنگی آنها همخوانی ندارند هم کنار می‌آیند و سپس به روشی که به نفع دو طرف است، واکنش نشان می‌دهند. این یک دارایی ارزشمند و عنصر هسته‌ای رهبری جهانی اثرگذار است

نظر شما