ناکامی فعالان صنعت نوشیدنی کارآفرینی

چند دلیل استراتژیک شکست کسب و کار در صنعت نوشیدنی

تحقیقات درباره دلایل پیشرفت شرکت‌های بزرگ نوشیدنی نشان می‌دهد که مواردی همچون تحقیقات بازار، انتظارهای غیرواقع‌بینانه‌ از فروش، عدم دانش کافی درباره توزیع، عدم سرمایه‌گذاری در زمینه بازاریابی و کمبود سرمایه از مهمترین شکست شرکت‌ها در رقابت با رقبای خود هستند.

کد خبر : 4410 تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۲۲:۰۵

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: نتیجه بررسی‌ها نشان داده که از هر ۱۰ فعال صنعت نوشیدنی، ۹ تای آن‌ها شکست می‌خورند؟ که دلایل این شکست‌ها عبارت‌اند از:

۱) فقدان تحقیقات بازار

چرا فعالان به تحقیق بازار دست نمی‌زنند؟ شاید یک نوشیدنی «منحصر‌به فرد» و «اصیل» باشد اما اگر تقاضایی برای آن وجود نداشته باشد به فروش نخواهد رسید. هر کسب‌ و کاری که برای آن وقت گذاشته می‌شود، ارزش این را دارد که برای رسیدن به دانش و اطلاعات بهتر و موثق‌تر، روی تحقیقات سرمایه‌گذاری شود.

۲) انتظارهای غیرواقع‌بینانه‌ از فروش

اغلب پیشنهاد می‌شود با مقادیر اندک شروع کنید و به این وسیله رسیک را تا حد امکان پایین بیاورید. کارآفرینانی که تجربه چندانی در صنعت نوشیدنی ندارند بهتر است کار خود را با یک دوره آزمایشی شروع کنند.

۳) دانش ناکافی درباره توزیع

آیا از خرده‌فرشی چیزی می‌دانید؟ تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ دیده شده برخی کارآفرینان از یک شرکت تحقیق و توسعه نوشیدنی‌ها درباره شیوه توزیع مشاوره می‌گیرند. بهتر است دانش خود را درباره خرده‌فروشی، توزیع و حاشیه سود بالا ببرید.

۴) عدم سرمایه‌گذاری در زمینه بازاریابی

یکی از شایع‌ترین معضلات باور نداشتن به بازاریابی است. بسیاری از فعالان فکر می‌کنند مهم‌ترین مسئله پر کردن بطری‌ها از نوشیدنی است. این‌طور نیست! حتی قرار گرفتن بطری در قفسه‌های فروشگاه‌ها هم نیست. مهمترین دغدغه این است که مصرف‌کننده باور کند یک محصول ارزش خریدن دارد.

۵) کمبود سرمایه

هیچ‌گاه بدون پشتوانه مالی دست به راه‌اندازی کسب‌ و کار نوشیدنی نزنید. این معضل سناریوهای مختلفی دارد:

کمبود سرمایه برای خریدن بطری و بسته‌بندی
کمبود سرمایه برای رساندن محصولات به قفسه‌ها
کمبود سرمایه برای تبلیغ محصولات
کمبود سرمایه برای تولید سری بعدی نوشیدنی‌ها

نظر شما