بازاریابی موفق با ۱۱ مهارت ضروری

آیا تاکنون به این نکته فکر کرده اید که یک بازاریاب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. جالب است بدانید که تحقیقی در این رابطه انجام شده و پاسخ اکثر افراد تنها یک مورد به نام مهارت فروش بوده است، با این حال این امر بیش از حد کلی است. درواقع باید چندین مهارت کوچک را در کنار یکدیگر قرار داد تا در نتیجه آن، امکان فروش بالا فراهم شود. بدون شک آشنایی با آنها، نخستین گام برای افزایش مهارت بازاریابی و فروش محسوب می شود. در همین راستا و در ادامه به بررسی ۱۱ مورد منتخب خواهیم پرداخت.

کد خبر : 42923 تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۸:۱۶

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: آیا تاکنون به این نکته فکر کرده اید که یک بازاریاب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. جالب است بدانید که تحقیقی در این رابطه انجام شده و پاسخ اکثر افراد تنها یک مورد به نام مهارت فروش بوده است، با این حال این امر بیش از حد کلی است. درواقع باید چندین مهارت کوچک را در کنار یکدیگر قرار داد تا در نتیجه آن، امکان فروش بالا فراهم شود. بدون شک آشنایی با آنها، نخستین گام برای افزایش مهارت بازاریابی و فروش محسوب می شود. در همین راستا و در ادامه به بررسی ۱۱ مورد منتخب خواهیم پرداخت.

۱-به دنبال یادگیری مداوم باشید

این امر که دانش اندوزی از جمله عادت های روزانه شما باشد، در زمینه ای نظیر بازاریابی که شاخه های متعدد داشته و در مسیر رشد خود قرار دارد، بسیار مهم است. برای مثال دیگر نمی توان بازاریابی را صرفا مکالمه مستقیم با افراد برای تبدیل آنها به مشتری، تلقی کرد. به همین خاطر در حال حاضر تمامی آنها در زمینه های دیگر نظیر بازاریابی آنلاین نیز فعالیت دارند. بدون شک افزایش حوزه های آن، ضرورت مطالعه بیشتر را افزایش داده است. فراموش نکنید که امروزه تعداد رقبا نیز در این حوزه بسیار زیاد شده است. به همین خاطر لازم است تا همواره سطحی فوق العاده را داشته باشید. در این رابطه فراموش نکنید که یک بازاریاب موفق، باید از قدرت انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد. به همین خاطر از اعمال تغییرات کوچک و بزرگ در خود، واهمه ای نداشته باشید.

۲-طریقه تاثیرگذاری بر سایرین را بیابید

شما باید بتوانید بر روی مخاطب خود نفوذ کنید. در غیر این صورت حتی در اختیار داشتن بهترین محصولات نیز کافی نخواهد بود. در این رابطه فراموش نکنید که هیچ سطحی را برای خود قائل نشوید. درواقع شما باید به دنبال یک صدای رسا، توانایی در استفاده درست از کلمات، توجه به زبان بدن و… باشید. در غیر این صورت ممکن است تاثیر اولیه لازم را به همراه نداشته و شانس خود را به سادگی به فرد دیگری بدهید. در نهایت لازم است تا به شناخت کافی از جامعه هدف خود دست پیدا کنید. درواقع افراد به دلایل موقعیت جغرافیایی و فرهنگ های مختلف، با یکدیگر تفاوت داشته و الگوی خرید و رفتار اقتصادی آنها نیز متفاوت است. به همین خاطر نیز نباید از اهمیت رسیدن به درک بالا از جامعه هدف خود، غافل شوید. درواقع قبل از هر اقدام بازاریابی، شما باید به دنبال کسب اطلاعات باشید. در غیر این صورت پیدا کردن بهترین شیوه ها، عملا غیرممکن خواهد بود.

۳-از اهمیت بازاریابی داده محور غافل نشوید

این شیوه تصمیم گیری براساس داده ها است که روشی مطمئن محسوب می شود، با این حال انجام درست این امر نیازمند آگاهی کافی از اصول آن است. به همین خاطر نیز ضروری است تا همه چیز در رابطه با آن را فرا گرفته و به روش های گردآوری داده، توجه کنید.

۴-توانایی کار با رسانه های مختلف را داشته باشید

رادیو، تلویزیون، مطبوعات، اینترنت و شبکه های اجتماعی از جمله این موارد محسوب می شود که لازم است تا طریقه اقدام حرفه ای برای هر یک از آنها را یاد بگیرید. این امر باعث خواهد شد تا توانایی استفاده از هر فرصتی را داشته باشید.

۵- در زمینه گرافیک و فیلم برداری به سطح توانایی کافی دست پیدا کنید

برای بازاریابی، شما نیاز به تولید محتوا خواهید داشت. در این رابطه خصوصا در ابتدای کار، این امر که بخواهید دیگران این اقدام را برای شما انجام دهند، امری بیش از حد زمان بر و پرهزینه خواهد بود. فراموش نکنید که این دو بخش، به حرفه ای تر شدن اقدامات شما کمک بسیاری را خواهد کرد. به همین خاطر نیز ضروری است تا آنها را به عنوان پیش نیازهای یک بازاریاب بدانید.

۶-توانایی تطبیق داشته باشید

جهان با سرعتی شگفت انگیز در حال تغییر است، تحت این شرایط تنها افرادی می-توانند موفق باشند که از قدرت وفق دادن خود با شرایط، برخوردار باشند. برای مثال شاید تا ۱۰ سال گذشته، سئو سایت، اقدامی بی اهمیت تلقی می شد، با این حال در حال حاضر این امر یک الزام بسیار مهم برای فعالیت در اینترنت محسوب می شود. به همین خاطر نیز باید به روند های جدید توجه نشان داده و به دنبال هماهنگ سازی خود با جهان جدید باشید. در این رابطه پیش بینی نیازهای آتی، امری بسیار مهم تلقی می شود.

۷-مهارت های نوشتاری خود را بهبود بخشید

حتی بهترین مطالب نیز اگر با قلمی شیوا نوشته نشود، تاثیر لازم را به همراه نخواهد داشت. با توجه به این امر که نوشتن از جمله اقدامات اصلی در زمینه بازاریابی محسوب می شود، لازم است تا به دنبال افزایش مهارت نوشتاری خود باشید. خوشبختانه در این رابطه دوره های آموزشی آنلاین نیز وجود دارد. به همین خاطر نباید این امر را اقدامی بیش از حد زمان بر و سخت تلقی کنید.

۸-توانایی ارتباط برقرار کردن با همگان را داشته باشید

برای بسیاری از افراد برقراری ارتباط با سایرین امری دشوار است، با این حال این امر نباید برای یک بازاریاب نیز وجود داشته باشد. درواقع شما نمی توانید مشتریان خود را انتخاب کنید. به همین خاطر باید آمادگی مواجه شدن با هر فردی را داشته باشید. در این رابطه آگاهی از اصول روانشناسی، خود به بهبود عملکرد شما کمک بسیاری را خواهد کرد.

۹-به دنبال بهبود همیشگی توانایی مذاکره خود باشید

این امر که بتوانید حتی در بدترین بازار نیز عملکرد درخشانی را داشته باشید، تنها از طریق توانایی مذاکره امکان پذیر خواهد بود. در این رابطه فراموش نکنید که همواره روش هایی برای یادگیری در این رابطه وجود دارد. به همین خاطر حتی از تحلیل رفتار رقبای خود نیز غافل نشوید.

۱۰-سناریوسازی را جدی بگیرید

این امر که یک داستان جذاب برای هر اقدام خود داشته باشید، بدون شک تاثیرگذاری به مراتب بیشتری را به همراه خواهد داشت. درواقع شما باید خط فکری مخاطب خود را به سمت مورد نظر خود بکشانید و برای این امر یک داستان یا به بیانی دیگر سناریو، کاملا کارساز خواهد بود.

۱۱-همواره به دنبال پیشرفت و گسترش محدوده عملکردی خود باشید

آینده نگری تنها عاملی است که ضامن بقای شما خواهد بود. به همین خاطر همواره باید شرایط آینده را نیز در نظر بگیرید. فراموش نکنید که بهترین بازاریاب ها به خوبی می دانند که چه محصولی را تا کی باید به فروش برسانند. درواقع آنها از قدرت پیش بینی اوضاع، برخوردار هستند.

منبع: فرصت امروز

نظر شما