چگونه برای حضور در نمایشگاه بودجه‌بندی کنیم؟

بسیاری از شرکت‌هایی که برای نخستین‌بار در یک رویداد حضور می‌یابند، اشتباهات بزرگی مرتکب می‌شوند که تمام زحمات‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کد خبر : 40366 تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۲۲:۲۳

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: نخستین مشکلی که این شرکت‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند اشتباه در بودجه‌بندی نمایشگاه است. بودجه‌بندی نمایشگاه بسیار حساس است زیرا هر اقدامی که شما در نمایشگاه انجام می‌دهید درنهایت ارتباط مستقیم با موفقیت بودن یا نبودن شما خواهد داشت. گاهی اوقات بودجه به حدی کم است که کفاف برخی موارد حیاتی را هم نمی‌دهد و گاهی به حدی زیاد است که باعث بروز خرج‌های اضافی می‌شود.
• تبلیغ را به هیچ عنوان فراموش نکنید. چاپ انواع بروشور و کاتالوگ به گسترش اطلاعات کار شما کمک بسزایی خواهد کرد. بسیاری از افراد بدون پرسیدن سوال تنها مشغول خواندن کاتالوگ‌ها می‌شوند و در صورت یافتن نکته جذابی در زمینه فعالیت‌تان با شما وارد مذاکره خواهند شد. تبلیغات خود را در سطح بروشور و کاتالوگ نگه ندارید و از استندهای تبلیغاتی و بنرهای بزرگ نیز در سطح محل برگزاری نمایشگاه استفاده کنید.
• دیگر هزینه جانبی مربوط به هدیه‌های نمایشگاهی است. هدیه نمایشگاهی در ثبت یک خاطره شیرین برای بازدیدکنندگان بسیار تاثیرگذار است و هرچه نفیس‌تر باشد، بیشتر روی مخاطبان تاثیر می‌گذارد. در نظر داشته باشید یک پله بالاتر از هدیه‌ای که برای بازدیدکنندگان عادی در نظر دارید را برای مدیران ارشدی که از غرفه شما بازدید می‌کنند کنار بگذارید.
• هزینه پذیرایی در نمایشگاه در اغلب مواقع زیاد است. در غرفه خود باید انواع شکلات، شیرینی، چای، قهوه و نوشیدنی‌های سرد را داشته باشید تا با توجه به ذائقه بازدیدکنندگان بتوانید از آنها پذیرایی کنید. البته این پذیرایی تنها مخصوص افرادی است که وارد غرفه می‌شوند و قصد انجام مذاکرات تجاری را دارند.
• آخرین هزینه‌ای که شاید بیشتر شرکت‌ها آن را نداشته باشند مربوط به جوایز و قرعه‌کشی‌ها است. اگر می‌خواهید برای مدتی یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌های نمایشگاه را داشته باشید بهتر است یکی مسابقه یا قرعه‌کشی برگزار کنید. البته قرعه‌کشی هزینه بسیار زیادی دارد و تنها در صورتی می‌توانید موفق باشید که از تجمع بازدیدکنندگان در مقابل غرفه‌تان استفاده درست کنید.

نظر شما