تبلیغات برند قهوه با شعار «زندگی کوتاه است، بیدار بمانید»

نکات آموختنی از شعار تبلیغات یک برند قهوه

یک برند قهوه درتبلیغاتی خلاقانه با استفاده از تغییرسبک زندگی مردم با شعار «زندگی کوتاه است، بیدار بمانید»، سعی در ترغیب افراد به مصرف قهوه دارد.

کد خبر : 32557 تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۷:۱۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، درگذشته و زندگی به سبک سنتی یکی از متداول ترین قالب های رفتاری مردم خواب و بیداری درساعات اولیه شب و اولیه صبح بود بدین معنا که افراد در غروب دست از کار کشیده و در ساعات اولیه شب میخوابیدند و درمقابل در طلوع آفتاب بیدار شده و فعالیت روزانه خود را آغاز می‌کردند. اما با گذشت زمان و تغییر سبک زندگی افراد قالب های مختلفی برای زندگی افراد به وجود  آمد تا جایی که بسیاری از افراد تا پاسی از شب بیدار می مانند از این رو نوشیدنی چون قهوه که دارای کافئین بوده مورد استقبال قشر عظیمی از افراد قرار گرفت.

دراین کمپین ما تبلیغ قهوه Caribou می بینیم که در تابلویی تبلیغاتی به معرفی خود پرداخته است. و با این پیام که «زندگی کوتاه است، بیدار بمانید» سعی در ترغیب افراد به مصرف این قهوه دارد. همچنین نکته جالب این تبلیغ که به آن وجه تعاملی می‌دهد بالنی است وسط تابلو(کادری که برای نشان دادن گفتگوی افراد در نقاشی‌های مصور از آن استفاده می‌شود) که درون آن I Love You نوشته شده است و در بالای تبلیغ به این نکته اشاره شده است که شما می توانید با این تصویر عکس بگیرید.

این کمپین خلاقانه توسط آژانس تبلیغاتی Colle+McVoy در آمریکا اجرا شده است.

قهوه

قهوه از دو مسیر به اروپا راه یافت، از طریق تجارت زمینی امپراتوری عثمانی و از طریق تجارت دریایی، از بندرهای یمن و شاخ آفریقا. پس از آغاز قرن ۱۷، گیاه قهوه که با قاچاق دانه‌های بسیار حاصلخیز به کشور هند راه یافته بود، در این کشور هم پرورش یافت. تقریباً در سال ۱۶۵۰ میلادی، قهوه به کشور انگلستان وارد می‌شد و قهوه‌خانه‌ها در شهرهای آکسفورد و لندن تاسیس شدند. کشت گیاه قهوه در انگلستان از همان زمان آغاز گردید، اما آفت‌ها و شرایط نامناسب جوی، گیاهان قهوه را نابود نمود و انگلیسی‌ها مجبور شدند به جای کشت قهوه، به کشت چای روی بیاورند.

در ابتدا در اروپا به قهوه، به عنوان نوشیدنی مسلمانان، با دیده شک نگریسته می‌شد، ولی گفته می‌شود که در حدود سال ۱۶۰۰، پاپ کلمنت هشتم چنان از یک فنجان قهوه لذت برد که انحصار آن در دست مسلمانان را خطایی بزرگ دانست و خواستار “تعمید دادن” آن شد. نوشیدن قهوه در اتریش، پس از شکست حصر وین در سال ۱۶۸۳ و مصادره ذخیره بزرگی از قهوه از ترک‌های شکست خورده، افزایش شدیدی یافت. تا قبل از آغاز قرن ۱۸، استفاده از نوشیدنی قهوه در سراسر اروپا رایج شده بود. کشورهای اروپایی این گیاه را به مناطق گرمسیر معرفی کردند تا این کشورها نسبت به کشت و تولید انبوه گیاه قهوه اقدام نمایند.

در اروپا هم مانند خاورمیانه، قهوه خانه‌ها به مکانی برای معاشرت، مطالعه و تبادل نظر درباره موضوعات روز بدل شد. یک شباهت دیگر، امکان تبدیل آن‌ها به مکانی برای اجتماع عناصر نامطلوب و خرابکاران بود. چارلز دوم، پادشاه انگلستان قهوه خانه‌ها را “مکانی برای ملاقات خائنان و نشر شایعات سخیف درباره اعلیحضرت و وزیرانش” معرفی می‌کرد. در قرن ۱۸، قهوه‌خانه معروف پاریس، کافه پروکوپ، مشتریان ثابتی همچون مارا، دانتون و روبسپیر داشت که در طول انقلاب فرانسه در آنجا برای انقلاب طرح ریزی می‌کردند.

منبع: تبلیغات محیطی

نظر شما