آشنایی با تبلیغات چریکی در صنعت نوشیدنی

تبلیغات چریکی به دنبال بیشترین تأثیرگذاری است. تبلیغات چریکی هنر جلب توجه مصرف‌کنندگان و مشتریان از طریق شیوه‌های خلاقانه، غیرمنتظره و فارغ از هر قید و بند مرسوم است.

کد خبر : 19973 تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۹:۳۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین پایگاه تبلیغات محیطی ایران یک نمونه خلاقانه از تبلیغات چیریکی در صنعت نوشیدنی را معرفی کرده است. تعریف های زیادی از تبلیغات چریکی  شده است از جمله  اینکه:

 تبلیغات چریکی  چیست؟

«ارائه‌دهنده‌ی راهکارهای جدید برای پرهیز از بروز تکرار و تقلید بی‌هدف از الگوهای اجرا شده است که حاصلی جز دلزدگی مخاطب و افزایش بی‌نتیجه‌ی هزینه‌ها نخواهد داشت.به عبارت دیگر، این سبک فعالیت‌های تبلیغاتی بر مبنای کاهش هزینه‌ها و در عین حال افزایش جاذبه، ماندگاری و تأثیرگذاری پیام‌های تبلیغاتی در ذهن خریداران و مصرف‌کنندگان شکل گرفته است.انتخاب واژه‌‌ی چریکی (Guerilla) نیز یادآور «عملیات ناگهانی» است که در کوتاه‌ترین زمان بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

تبلیغات چریکی به دنبال بیشترین تأثیرگذاری است. تبلیغات چریکی هنر جلب توجه مصرف‌کنندگان و مشتریان از طریق شیوه‌های خلاقانه، غیرمنتظره و فارغ از هر قید و بند مرسوم است.این شیوه تبلیغات، بر خلاف الگوهای تعریف شده، با استفاده از ایده‌های ساده و انعطاف‌پذیر در تلاش است تا با جذب مخاطبان در دل آنان نفوذ کند و با صرف کمترین هزینه بیشترین سودآوری را ایجاد نماید.

به بیان دیگر، این نوع تبلیغات مفهوم استفاده‌ی اثربخش از غیرمعمول‌هاست. تبلیغات چریکی می‌داند که مهم‌ترین اصل جذب مخاطبان است، بنابراین با شناسایی دقیق مشتریان خود تلاش می‌کند تا از رفتارها و تمایلات آنان درک و شناخت عمیقی پیدا کند.همچنین به فرهنگ، سبک زندگی و رفتارهای خاص مصرف‌کنندگان توجه ویژه‌ای دارد و با آگاهی از خواسته‌های دقیق مشتریان است که می‌تواند تبلیغات چریکی را خلق کند.اگر چه در اواسط دهه‌ی ۶۰ میلادی فقط شرکت‌های کوچک آمریکایی به این استراتژی تبلیغاتی روی آوردند، ولی به تدریج غول‌های صنعتی نیز به اثربخشی این ایده‌ها و فعالیت‌های کم‌هزینه پی بردند. بطوریکه امروزه طراحی و اجرای فعالیت‌های تبلیغات چریکی به عنوان عنصر ثابت در برنامه‌ریزی‌های سالانه‌ی تبلیغاتی در سطح شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ جای دارد.»

یک نمونه از تبلیغات چریکی در صنعت نوشیدنی

در زمینه تبلیغات نوشیدنی، تبلیغات محیطی زیادی را تا به حال مورد بررسی قرار داده ایم و تا به حال شرکت پیشرو در این زمینه نوشیدنی محبوب پپسی بوده است که همواره تبلیغات خلاقانه و جالبی را از خود به نمایش می گذارد. در این کمپین این بار تبلیغات خلاقانه و جالبی را از نوشیدنی دیگری می بینیم. نوشیدنی Chinò در این تبلیغ به سبک چریکی-گوریلا مارکتینگ در مکانهای مختلف شکل دهانه قوطی نوشیدنی و نی که درون آن قرار دارد به گونه های مختلفی به تصویر کشیده شده است.  در جایی در کنار پیاده رو ماکت بزرگی از دهانه قوطی نوشیدنی و نی درون آن را به صورت متوالی اجرا کرده است. در جایی دیگر در کنار پیاده رو دهانه قوطی را به حالت استیکر و ماکت بزرگی از نی را بر روی آن قرار داده است.

 

در جایی دیگر به ماکتی از دهانه قوطی نوشیدنی و نی آن را درون آب نمایی قرار داده است. و دو نوع از این تبلیغ که بر روی خودرو اجرا شده است که در یکی برچسب از دهانه قوطی و نی کوچکی که از آن خارج شده در محل باک بنزین خودرو چسبانده شده است و در جایی دیگر برچسب دهانه قوطی بر روی سقف خودرو و نی آن در انتهای خودرو به حالت آنتن قرار داده شده است.
این کمپین فوق العاده خلاقانه که به شکل چریکی و در سطح گسترده اجرا شده است به زیبایی می تواند افراد را با این نوشیدنی آشنا کرده و آن ها متمایل به استفاده حتی یک بار از این محصول کند.
این کمپین خلاقانه توسط آژانس تبلیغاتی Enfants Terribles در میلان با مدیریت خلاقیت Mizio Ratti, Riccardo Quartesan و مدیریت هنری و گرافیست Roberto Ramaglia و البته طراحی Valerio Franco در جوئن ۲۰۰۷ اجرا شده است.

نظر شما