کوکاکولا به کمپین تحریم شبکه‌های اجتماعی پیوست

شرکت کوکاکولا با پیوستن به کمپین تحریم فیس‌بوک و اینستاگرام انتشار تبلیغات تجاری خود در تمام شبکه‎های اجتماعی را حداقل به مدت ۳۰ روز متوقف می‌کند.

کد خبر : 51526 تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۲۰:۴۲
پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین شرکت کوکاکولا بزرگترین تولید کننده نوشابه در جهان، با پیوستن به کمپین تحریم شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام، انتشار پیام‌های تبلیغاتی خود را در این شبکه‌های اجتماعی حداقل به مدت ۳۰ روز متوقف می‌کند.
این مطلب را جیمز کوئینسی، مدیر عامل کوکا کولا اعلام کرده است.
کوئینسی گفته: «جایی برای نژادپرستی در جهان نیست. و جایی برای نژادپرستی در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. شرکت کوکاکولا حداقل ۳۰ روز قرار دادن تبلیغات پولی در تمام پلتفرم های شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان را به حالت تعلیق در می آورد.»
رئیس شرکت کوکاکولا افزوده: «در این مدت، مدیریت این شرکت سیاست تبلیغات خود را بررسی کرده و مشخص خواهد کرد که آیا لازم است تغییراتی در آن ایجاد شود یا خیر. ما همچنین انتظار داریم که شرکای ما در شبکه های اجتماعی مسئولیت پذیری و شفافیت بیشتری ازخود نشان دهند»
پیش از این، سازمان‌های حقوق بشری از شرکت ها خواسته بودند که به‌دلیل کنترل نشدن مطالب حاوی تبلیغ نفرت، نژادپرستی و خشونت در فیس‌بوک، تبلیغات تجاری خود را در این شبکه اجتماعی متوقف کنند.
شرکت North Face جمعه با پیوستن به این کمپین اعلام کرد که به دلیل “انتشار پست هایی حاوی تبلیغ نفرت، خشونت و نژاد پرستی” در فیس‌بوک، در این  شبکه اجتماعی تبلیغات تجاری منتشر نمی کند. سپس  Verizon Communications Inc، یکی از بزرگترین اپراتورهای ارتباطات و مخابرات آمریکا به تحریم پیوسته و تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام را متوقف کرد. شرکت Unilever هم در مورد تبلیغات تجاری در فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام اظهارات مشابهی را بیان کرد.
این در حالی است که مارک زاکربرگ رئیس فیس‌بوک، در پی انتقادهای گسترده  گفته که این شرکت تغییراتی در سیاست خود ایجاد کرده و اظهارات تبلیغ کننده نفرت را در تبلیغات تجاری‎اش ممنوع می‌کند.
منبع: اسپوتنیک

نظر شما