غول صنعت نوشیدنی رادنی ساکس مانستر
فروش 17 میلیون دلاری با 12 کارمند!

غول‌های صنعت نوشیدنی؛ داستان موفقیت «مانستر»

رادنی ساکس صاحب شرکت تولید نوشیدنی مانستر در سال ۲۰۱۲ با ایده بازسازی برند هنسن، برند مانستر را به بازار روانه کرد. این برند پس از مدتی رقیب اصلی ردبول و هایپ شد و توانست سهم مناسبی از بازار نوشیدنی جهان به دست بیاورد.

کد خبر : 4486 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۰۲ - ۲۲:۲۰

سعیده شیرانی – پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: رادنی ساکس میلیاردر آمریکایی، مردی است پشت موفقیت‌های یکی از بهترین کمپانی‌های نوشیدنی دنیا، نوشیدنی مانستر.

او در آفریقای جنوبی به دنیا آمد، جایی که تحصیلاتش را کارشناسی ارشد حقوق مالیات ادامه داد و بعد از کسب اندکی تجربه به ایالات متحده آمریکا رفت؛ کشوری که به قول خودش برای شناخته شدن به سختی تلاش کرد.

او فارغ‌التحصیل دانشگاه «ویتواترزرند» است و حرفه‌اش را به عنوان وکیل آغاز کرد. جالب اینجاست که ساکس به خاطر میل به شهرت، به دست آوردن مهارت و اشتیاق به دست آوردن موفقیت، شهرت یافت.

او در اولین شغل جدی‌اش شرکت Werksmans’ partner را بنا کرد و از سرمایه‌گذاران زیادی برای رشد شرکت استفاده کرد تا به جوان‌ترین مدیری که به این موقعیت رسیده، تبدیل شد.

ساکس مدت زیادی در این شرکت ماند و به تدریج به موقعیت شرکای ارشد رسید و پس از حدود ۲۰ سال خدمت در آنجا، او در اوت ۱۹۸۹ با خانواده اش به کالیفرنیا مهاجرت کرد.

پس مهاجرت ساکس به کالیفرنیا، به همراه یک آفریقایی دیگر کنرسیومی را تاسیس کرد که این کنسرسیوم در سال ۱۹۹۰ موفق شد سهام شرکت Hansen Natural را که به عنوان بزرگترین شرکت نوشیدنی انرژی‌زا شناخته شده، کسب کند.

آن‌ها این شرکت در سال ۱۹۹۲ به بازار عرضه کردند و بخش‌های دیگر Hansen Natural مانند آب‌سیب هنسن و سودای طبیعی را خریدند.

در این زمان کمپانی آن‌ها فروشی حدود ۱۷٫۵ میلیون دلار داشت و توسط تنها ۱۲ کارمند اداره می‌شد. او شروع به کار کردن در حوزه بهبود فروش و گسترش کمپانی کرد.

زمانی که Rockstar در سال ۲۰۰۱ راه‌اندازی شد و شروع به تسخیر بازار با ایده نوآورانه خود درباره کوچک کردن قوطی‌ها و در نتیجه کاهش قیمت، ضربه‌ای به پیشرفت کمپانی وارد شد. با این حال ساکس رویکرد مشابهی را در پیش گرفت و با محصولی مشابه محصول راک استار به مسیر خود ادامه داد تا آن‌‌که سرانجام موفق شد به سلطه شش ساله راک استار بر بازار خاتمه دهد.

رادنی ساکس مجبور بود بر سر سهم بازار با راک استار بجنگد اما او از پیش دست بالا را با بازاریابی و مدیریت مستقیم خود در دست داشت.

شرکت هنسن در سال ۲۰۱۲ با نام تجاری Monster Beverage دست به بازسازی برند خود زد. با این‌حال همچنان توجه‌های چندجانبه درباره نوشیدنی‌هایی با پایه کافئین باقی مانده بود.

بین چندین مشاجره، مشهورترین آن‌ها یک شکایت حقوقی توسط والدینی است که مدعی بودند دختر ۱۴ ساله آن‌ها بعد از مصرف نوشیدنی کافئین‌دار مانستر مرده است. البته آن‌ها عاقلانه عمل کردند و توانستند نام تجاری خود را از آلودگی دور نگه دارند. او برای این کار از حقایقی مانند این که آن دختر به دلیل مشکل قلبی رایجی درگذشته است و هیچ ارتباط مشخصی بین مشکل قلبی او و مصرف نوشیدنی کافئین‌دار آن‌ها وجود ندارد، استفاده کرد و بدین شکل توانست سود شرکت را برای سال‌ها افزایش دهند.

میزان فروش این شرکت با مدیریت رادنی ساکس چند برابر شد، به طوری که هماکنون این شرکت با تیم ۲۰۰۰ نفره، فروش سالیانه‌ای معادل ۲٫۵ میلیارد دلار دارد.

غول صنعت نوشیدنی رادنی ساکس مانستر

منبع: investorshub.advfn.com

نظر شما