وضعیت بازار نوشیدنی‌ در ترکیه

در ترکیه، چای نوشیدنی پرطرفداری است اما نوشیدنی‌های انرژی‌زا به دلیل ممنوعیت مصرف آن برای افراد زیر ۱۸ سال با کاهش فروش مواجه شد که با افزایش درصد تخفیف‌های با لیبل Private label این نوشیدنی‌ها نیز با افزایش قیمت مواجه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، چای میوه‌ای یکی از پرطرفدارترین گروه‌های نوشیدنی در ترکیه در طول دوره پیش‌بینی شده است. در ترکیه چای، نوشیدنی پرطرفداری است و مصرف‌کنندگان به طور چشمگیری به سمت چای میوه‌ای – گیاهی گرایش پیدا کرده‌اند و آن را جایگزین سالمی‌برای نوشیدنی‌های کافئین‌ذار و کربنات‌ها می‌دانند.

یورو مونیتور می‌نویسد: بخش عمده‌ای از نوشیدنی‌های انرژی‌زا  با توجه به محبوبیت برند Red Bull که معروف‌ترین برند تجاری در ترکیه دارد، در سال ۲۰۱۷ باقی ماند و به فروش نرسید. وزارت غذا، کشاورزی و دامداری ترکیه فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا را برای مصرف‌کنندگان زیر سن ۱۸ سال که در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۸ تأسیس شد، ممنوع کرد.


Private label پس از یک عملکرد قوی در طول دوره بازبینی، سهم خود را در نوشیدنی‌های انرژ‌ی‌زا در سال ۲۰۱۷ افزایش داد. این محصولات موفقیت آمیز عمل کردند چرا که آنها روش ارزان‌تری برای دستیابی به یک تغذیه کامل را ارائه می‌دهند و همچنین برای مصرف‌کنندگان به صرفه‌ است، زیرا در سوپرمارکت‌ها تخفیف‌های بالایی را برای نوشیدنی‌های انرژی‌زا در نظر می‌گیرند.
ثبت شده در سایت پایگاه اطلاع رسانی صنعت نوشیدنی نوش آنلاین کد خبر 27107 و در روز پنج شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۲:۴۵
http://noushonline.ir