به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، آمریکاییها هماکنون شیر کمتری نسبت به قبل مینوشند و به دلیل شکر زیاد، نسبت به مصرف شیرهای طعمدار جانب احتیاط را رعایت میکنند. در عین حال، اشتهای چینیها برای ماست در حال افزایش است که میتواند از آمریکا بهعنوان بزرگترین بازار لبنیات پیشی بگیرد.
همچنین رشد آگاهیهای مربوط به سلامتی و بهداشت هندیها و تغییر جهت مصرفکننده شهری از شیر باز به شیر بستهبندی، این کشور را در مصرف لبنیات جایگزین ژاپن خواهد کرد.
نمودار – برآورد خردهفروشی محصولات لبنی در بازارهای بزرگ و سهم فروش جهانی (۲۰۲۴ – ۲۰۱۲)
تحلیلگر ارشد یورومانیتور در این زمینه گفت: لبنیات گاوی که دوسوم از فروش کل این بخش در سال ۲۰۱۷ را تشکیل میدهد تا سال ۲۰۲۲ ثابت باقی خواهد ماند.
برای فروش کلی ماست در چین، نوشیدن دوغ یک محرک کلیدی محسوب میشود. این وضعیت منجر به توسعه بازیگران بزرگ شده که شرکت “اینر مونگولیا ییلی” ازجمله آنها است. این شرکت برای تبدیل شدن به یکی از پنج شرکت برتر لبنی جهان برنامه دارد.
همچنین تولیدکنندگان بر انواع دوغ و نوشیدنیهای حاوی ماست پروبیوتیک متمرکز شدهاند که این امر به تقویت اعتبار سلامتی آنها منجر میشود. افزایش فروش دوغ و نوشیدنیهای حاوی ماست باعث کاهش مصرف شیرهای طعم دار که کمتر سالم است، خواهد شد.
جدول – ۱۰ کشور برتر لبنی جهان در سال ۲۰۱۷
منبع: ایانا