5 روند صنعت نوشیدنی
مصرف کنندگان به استفاده از رنگ طبیعی در نوشیدنی تمایل دارند

۵ روند رو به رشد صنعت نوشیدنی در سال‌های آینده

مشتریان صنعت نوشیدنی بیشتر از گذشته تشنه اعتبار هستند و شاید به همین دلیل شرکت‌های نوشیدنی بیش از گذشته از واژه‌هایی مانند دست ساز یا طبیعی استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین کارشناسان و فعالان صنعت نوشیدنی پیش بینی می‌کنند که این ۵ روند در چند سال آینده هدایت بازار نوشیدنی در جهان را مدیریت خواهد کرد.

شکر کمتر و آب بیشتر

مقوله سلامتی در نوشیدنی‌ها به شدت مورد توجه افکار عمومی‌است و مردم به سرعت در حال دور شدن از از جاذبه‎های نوشیدنی‌های شکردار هستند. در عین حال مردم به آب یعنی از آب بسته بندی گرفته تا نوشیدنی‌هایی که بیشتر آبرسانی می‌کنند و سالم‌تر هستند، توجه ویژه‌تری دارند. بر همین اساس یورمونیتور می‌گوید که خرده فروشی آب معدنی طبیعی در سال ۲۰۱۵در حدود ۱۱٫۵ درصد رشد داشته است. در همین راستا مردم بیشتر به نوشیدنی با طعم طبیعی علاقه نشان می‌دهند حتی در حوزه نوشیدنی ورزشی.

علاقه به شیرهای غیر لبنی

به تازگی برخی تحقیقات نشان داده یا ادعا می‌کنند که شیر لبنی آنگونه که قبلا گفته می‌شد هم فایده‌های پرباری ندارد و مثلا در رشد استخوان کودکان نقشی آنچنانی ایفا نمی‌کند. فارغ از اینکه این ادعاها چقدر صحت دارد اما یک روند جهانی در استفاده از شیر غیر لبنی به وجود آمده است به طوری که بسیاری از مردم شیر بادام، سویا و گندم  را جایگزین شیر لبنی می‌کنند. طبق گزارش منابع اطلاعاتی موثق، حجم مبادله شیر غیر لبنی  بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به میزان ۵/۲۵ درصد افزایش یافت و به ۲۴۲٫۲ میلیون گالن رسید وپیش بینی می‌شود این رشد در سال ۲۰۱۷ و  پس از آن ادامه یابد.

جاذبه حضور گیاهان در نوشیدنی

 در سال ۲۰۱۷ نیز روند حرکت به سوی محصولات غذایی و نوشیدنی گیاهی ادامه یافت. طبق گزارش Mintel GNDP، از سال ۲۰۱۱ تاکنون، جمعیت گیاهخوار به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است. این مصرف کنندگان آگاه به سلامتی به دنبال محصولاتی برای سبک زندگی خود هستند از جمله نوشیدنی متفاوت. به نوشته Euromonitor تولید نوشیدنی‌های گیاهی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶، ۵٫۲ درصد افزایش یافته  و حجم بازار آن به ۱٫۷ میلیارد دلار  رسیده است. 

رنگ طبیعی

در سال‌های آینده شرکت‌های نوشیدنی مجبورند که از رنگ‌های طبیعی استفاده کنند و رنگ‌های مصنوعی را کنار بگذارند. به گزارش وال استریت ژورنال این نگرانی جدی بین مصرف کنندگان نوشیدنی وجود دارد که رنگ‌های مصنوعی صنعت نوشیدنی عوارض جدی داشته باشد.

اعتبار

مشتریان صنعت نوشیدنی بیشتر از گذشته تشنه اعتبار هستند و شاید به همین دلیل شرکت‌های نوشیدنی بیش از گذشته از واژه‌هایی مانند دست ساز یا طبیعی استفاده می‌کنند تا محصولات خود را توصیف کنند و برای برند حودشان حس اعتبار بخرند. حتی بسیاری از شرکت‌ها از واژه‌های باستانی برای توصیف محصولات خود استفاده می‌کنند و مصرف کنندگان بیش از گذشته جذب داستان‌های معتبرسازی برند می‌شوند. 

کد خبر : 9755 تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۱:۲۸

بیشتر بخوانید

نظر شما