نمایشگاه‌ تخصصی جایگزین نمایشگاه آگروفود شود

نمایشگاه‌ تخصصی جایگزین آگروفود شود

عضو هیات مدیره کانون صنایع غذایی ایران گفت: مطابق برنامه ششم توسعه نمایشگاه‌ها باید توسط اتاق‌های سه‌گانه برگزار شود و از حیطه سازمان توسعه و تجارت خارج شود زیرا اکنون برگزاری نمایشگاه آگروفود تبدیل به نوعی بنگاهداری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، علی شریعتی درباره برگزاری نمایشگاه‌های این صنعت در کشور گفت: ما یک نمایشگاه کلی به نام آگروفود داریم که از زمان جنگ برگزار می‌شود و افرادی که آن را برگزار می‌کنند، هیچ منصب یا فعالیتی در صنعت غذا و نوشیدنی ندارند.

او ادامه داد: از طرف دیگر کانون صنایع غذایی که یک انجمن غیر انتفاعی است، ۲۴ دبیر در حوزه‌های مختلف همچون شیرینی، شکلات، کنسرو، نوشیدنی و سایر موارد دارد تا بتواند به همه این حوزه‌ها دیدگاه تخصصی داشته باشد. همچنین نمایشگاه‌هایی که در این حوزه برگزار می‌شود باید برای صنعتگران این حوزه مفید باشد. در صورتی که نمایشگاه آگروفود فقط به فکر برگزاری یک شو است و شرکت‌هایی که در آن شرکت می‌کنند به دنبال نشان دادن برند خود هستند.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در نمایشگاه‌های تخصصی غذا و نوشیدنی هدف ما علاوه بر معرفی شرکت‌ها و آشنا شدن مردم با آنها، پیدا کردن بازار فروش و صادرات است. برخلاف آگروفود شرکت‌های خارجی فقط نمی‌توانند تولیدات خود را به فروش برسانند بلکه باید تکنولوژی خود را در این نمایشگاه‌ها ارائه دهند.

شریعتی گفت: ما چهاردهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات را برگزار کردیم، هشتمین نمایشگاه چای، قهوه و نوشیدنی‌ها و همچنین دومین نمایشگاه لبنیات که هر سه آن با استقبال خوب مردم مواجه شدند به طوری که دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها در نمایشگاه آگروفود شرکت نخواهند کرد.

او ادامه داد: مطابق برنامه ششم توسعه نمایشگاه‌ها باید توسط اتاق‌های سه‌گانه برگزار شود و از حیطه سازمان توسعه و تجارت خارج شود، زیرا اکنون برگزاری این نمایشگاه تبدیل به نوعی بنگاهداری شده است.

منبع: ایلنا

کد خبر : 7742 تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۱۹:۰۳

بیشتر بخوانید

نظر شما