Escort Elazığ bakirköy escort bodrum escort bayan Bedava Travesti Porno
اختصاصی نوش آنلاین/ اصول چهارگانه ارزیابی اخبار نوشیدنی‌

اختصاصی نوش آنلاین/ اصول چهارگانه ارزیابی اخبار نوشیدنی‌

برخی از مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین در چند وقت گذشته بارها این پرسش را از ما مطرح کرده‌اند که چگونه می‌توانند به اخبار و مطالب ضد و نقیض درباره سودمند یا مضر بودن فلان نوشیدنی اعتماد کنند. در ادامه توضیحاتی را در این باره ارائه خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، با توجه به فراوانی اخبار ضد و نقیض درباره نوشیدنی‌ها یکی از مخاطبان ما پرسیده است:«من بارها اخبار و مطالب مختلفی درباره سودمند یا مضر بودن قهوه خوانده‌ام و اکنون در مانده‌ام که آیا قهوه بنوشیم یا خیر؟» یکی دیگر از مخاطبان پرسش مشابه‌ای را درباره چای مطرح کرده است و.. پرسش محوری این است که با توجه به اخبار متنوع و ضد ونقیض درباره سودمندی یا مضر بودن فلان نوشیدنی چگونه می‌توان ارزیابی درستی از صحت و سقم این مطالب و پیام‌ها داشت. در همین باره تحریریه پایگاه اطلاع رسانی پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین ۴ اصل را برای ارزیابی بهتر این نوع مطالب به مخاطبان عزیز یادآوری می‌کند:

 به منبع توجه کنید

منبع مطالب شاقول بسیار مهمی‌برای ارزیابی این نوع مطالب است. بنابراین اول دقت کنید که چه منبعی درباره سودمندی یا مضر بودن نظر می‌دهد. آیا او یک پزشک است؟ کارشناس صنابع نوشیدنی و غذا است؟ آیا سابقه ای از این کارشناس در گذشته وجود دارد؟ آیا اظهارنظرهای او توسط سایر کارشناسان تایید شده است؟ اگر عنوان شده که مطلب مزبور نتیجه یک پژوهش علمی‌است؛ آیا نام گروه پژوهشی، دانشگاه یا رییس گروه ذکر شده است؟

به منبع رسانه‌ای منتشر کننده مطلب هم توجه کنید که آیا یک رسانه تخصصی است؟ آیا مجوز رسمی‌دارد یا یک رسانه بی نام و نشان است که مسئولیت چندانی در قبال انتشار محتوا ندارد؟

نتایج علمی‌تغییر می‌کنند

مخاطبان عزیز باید توجه داشته باشند که علم نسبت به سایر شاخه‌های معرفت انسانی تکاپو و  تحول بیشتری دارد. این تکاپو ناشی از تحقیق و آزمایش مداوم در رشته‌های مختلف است. بنابراین تعجب نکنید که اعتبار یک گزاره علمی‌مثلا درباره فلان نوشیدنی  با نتایج یک تحقیق جدید زیر سوال برود. این تحول در ذات علم است. همچنین توجه داشته باشید که گزاره‌های علمی‌که درباره سودمندی یا ضرر فلان نوشیدنی مطرح می‌شود، هر کدام از یک جنبه به موضوع نگاه می‌کنند. برای مثال اگر نتایج یک تحقیق می‌گوید نوشیدنی ایکس برای تصفیه خون مناسب است و نتایج یک تحقیق دیگر می‌گوید که نوشیدن زیاد آن برای سلامت کلیه مضر است، نباید تعجب کنید.

جنبه تبلیغاتی محتوا را مورد توجه قرار دهید

به طور معمول شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی برای بازاریابی محصول خود با چراغ خاموش مطالبی در تایید محتویات آنها منتشر می‌کنند. این اقدام فی نفسه بد نیست و حتی برای ترویج سبک زندگی مناسب و استفاده از نوشیدنی‌های بهتر لازم است. در عین حال مخاطبان عزیز باید توجه داشته باشند که این نوع مطالب کمی‌خوشبینانه و با نادیده گرفتن برخی جنبه‌های منفی تهیه می‌شود. یکی از شیوه‌های تشخیص این نوع مطالب هم یکسویگی آنهاست. به مخاطبان پیشنهاد می‌دهیم از این مطالب استفاده کنند، حواسشان به خطوط نانوشته متن و بخش‌های حذف شده هم باشد.

افراط و تفریط نکنید
به طور کلی افراط و تفریط درباره هر چیزی از جمله نوشیدنی‌ها پیامدهای خوبی ندارد. مخاطبان عزیز اگر مطلبی درباره فایده‌های مصرف یک نوشیدنی می‌خوانند باید با این عینک بخوانند که آن مطلب با پیش فرض مصرف متعادل تهیه شده است. افراط در نوشیدن و مصرف بهترین و سالم‌ترین مواد نوشیدنی و غذایی عاقبت خوبی ندارد.

کد خبر : 5972 تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۱۵:۰۹

بیشتر بخوانید

نظر شما