رونمایی از نوشیدنی جدید کریسمسی استارباکس

درس‌هایی از کمپین فراپاچینو استارباکس

استارباکس به عنوان بخشی از کمپین ساعت خوش فراپاچینو اقدام به تولید نوشیدنی با شاخ اسب تک شاخ کرد. نکته جالب این کمپین ارائه محصول مذکور فقط برای یک هفته بود. این کمپین جذاب در آپریل ۲۰۱۷ چشم های بسیاری را به خود جلب کرد.

کد خبر : 36350 تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۲۰:۴۵

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: شاید در نگاه نخست کمپین استارباکس اندکی به هم ریخته به نظر برسد. در هر صورت شاخ مورد نظر ما فقط یک نی ساده است. همچنین شباهت دیگری نیز میان نوشیدنی فراپاچینو استارباکس با اسب تک شاخ مشاهده نمی شود. بدون تردید استفاده از رنگ های بنفش و صورتی برای القای احساس حضور یک اسب تک شاخ کافی نیست. به هر حال منظور اصلی من در اینجا انتظارات بسیار بالای مشتریان از برندی مانند استارباکس است. درست به همین دلیل در زمان عرضه محصول ویژه استارباکس بسیاری از افراد میانسال بدان روی خوش نشان ندادند. پس به راستی چرا این کمپین را به عنوان نخستین بخش مقاله ام انتخاب کرده ام؟ اجازه دهید به بررسی بیشتر دلیل موفقیت استارباکس بپردازیم.

چرا این کمپین خوب از آب درآمد؟

کمپین فراپاچینو اسب تک شاخ و هشتگ آن نزدیک به ۱۵۵ هزار پست مستقل در اینستاگرام تولید کرد. نکته جالب تولید این حجم از محتوا فقط در عرض یک هفته برگزاری کمپین بود.

تبلیغات برتر

گاهی اوقات برخی از محصولات مورد پسند نسل میانسال قرار نمی گیرد. با این حال نسل جوان همیشه پیرو بزرگ ترها نیست. به همین دلیل کمپین استارباکس در عین حال که انتقادهای شدیدی از سوی مشتریان میانسال دریافت کرد، موفقیت چشمگیری در زمینه جلب نظر نسل جوان به حساب می آید. انتقاد برخی از سایت های تخصصی حوزه نوشیدنی از کمپین و محصول استارباکس نقش موثری در جلب نظر مشتریان نسل جوان بازی کرد. در حقیقت بیشتر جوانان از چنین سایت هایی متنفر هستند. به همین دلیل وقتی کمپین مورد نظر با انتقاد آنها مواجه شد، انگیزه جوانان برای مشاهده کمپین و امتحان محصولش دوچندان شد.

با توجه به گزارش وب سایت مارکت واچ، کمپین فراپاچینو اسب تک شاخ در ماه آپریل ۲۰۱۷ باعث رشد ۳درصدی فروش نوشیدنی ها در بازار آمریکا شد. بدون تردید این حجم از افزایش فروش، آن هم در بازار بزرگ آمریکا، نشان معتبری از موفقیت یک برند است.

آنچه می توان از این کمپین آموخت

تولید محصولات انتقادبرانگیز یکی از راهکارهای جذاب برای جلب توجه است. بدون تردید ایده چنین کاری قدمت زیادی دارد. با این حال هنوز هم برخی از ایده های قدیمی کاربرد خاص خود را دارند. نمونه کمپین استارباکس یکی از ایده های قدیمی و هنوز تاثیرگذار است. انتقال چنین کمپینی به شبکه های اجتماعی توان تاثیرگذاری را دوچندان خواهد کرد. توجه داشته باشید، وقتی یک کمپین را در شبکه های اجتماعی برگزار می کنیم، مخاطب هدف ما نسل جوان خواهد بود. خوشبختانه نسل جوان ترسی از بیان علاقه به کمپین های مورد علاقه اش ندارد. همین امر شانس برندها برای کسب موفقیت را بالا خواهد برد. حتی اگر در این میان انتقادهای گسترده ای از افراد میانسال دریافت کنیم، بازهم ایده مورد نظر ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

منبع: فرصت امروز

نظر شما