۱۶ ایده برای بسته‌بندی خلاق

یک بسته‎بندی جذاب و چشمگیر باعث ایجاد حس ویژه ای در خریدار می شود و به فروش محصولات‎تان از جمله نوشیدنی سرد و گرم شما کمک فراوانی می کند.

کد خبر : 36269 تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۲۱:۳۰

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: به خریدهای اخیرتان فکر کنید. چرا از آن برند خرید کردید؟ آیا واقعاً به آن نیاز داشتید یا در لحظه جذب محصولی شدید و تصمیم به خرید آن گرفتید؟

به احتمال زیاد، ظاهر محصول به دل‎‏تان نشست و خواستید که صاحب آن باشید. البته که به شامپو نیاز دارید، اما آیا واقعاً به آن برند به خصوص با طراحی شیک و بسته‎بندی به ظاهر گران قیمت نیاز داشتید؟ نه! اما آن را خریدید چون این حس را در شما ایجاد کرد که جنس مرغوبی است و کیفیت بهتری نسبت به سایر برندها دارد، حتی اگر محصولی که درون آن بسته‎بندی است کاملاً با محصولاتی که در قفسه تخفیفی ها هستند، یکسان باشد.

ایده بسته بندی خلاق

هدف یک بسته‎بندی خوب همین است. یک بسته‎بندی جذاب و چشمگیر باعث ایجاد حس ویژه ای در خریدار می شود و به فروش محصولات‎تان کمک فراوانی می کند.

برای اینکه با بسته‎بندی‎ های مختلف بیشتر آشنایی پیدا کنید و با روش های جلب توجه مشتری آشنا شوید، در ادامه به بررسی نمونه هایی از بسته‎بندی‎ های زیبا و خلاقانه موجود در بازار پرداخته ایم، با ما همراه باشید:

۱- از الگوهای مختلف استفاده کنید

با الگوها و طرح های ساده می توانید باعث جذابیت بسته‎بندی محصولات‎تان بشوید. محصولات نشان داده شده بسته‎بندی بسیار ساده ای دارند، اما خطوط رنگی پس زمینه، زیبایی خاصی به این بسته‎بندی اضافه کرده که باعث می شود مشتری حس کند محصول از کیفیت برتری برخوردار است.

۲- تمام فضاهای ممکن را در نظر بگیرید

در طراحی بسته‎بندی‎ های خلاقانه، باید هر سانتی متر از فضای موجود را در نظر داشته باشید. این جعبه در درون خود از یک طراحی گل دار استفاده می کند و فضای بیرون را تقریباً دست نخورده باقی می گذارد که باعث می شود حس شیک بودن و گران قیمت بودن را به خریدار القا کند.

۳- از سادگی نترسید!

گاهی اوقات اصلی ترین چیزی که در طراحی یک بسته‎بندی خلاقانه نیاز دارید، ساده بودن است. استفاده از مواد بازیافتی و رنگ خاکی و طرح پر پرنده کمک می کنند که بسته‎بندی محصول حس طبیعت را به خریدار بدهد. رنگ های روشن و لیبل های هر بسته‎بندی نیز به زیباتر و مدرن تر شدن طراحی کمک می کنند.

۴- به دنبال ایجاد تجربه ای جالب برای مشتری باشید

باید به این نکته توجه داشته باشید که مشتری چه استفاده‎ای از محصول شما خواهد کرد. در نمونه بالا، مشتری یک دمپایی شیک سفارش داده است که خود دمپایی در یک کیسه دودی و سپس در یک جعبه مجلل بسته‎بندی شده است. کاری به سادگی یک کیسه اضافه باعث می شود که به لوکس بودن دمپایی اضافه شود که در این صورت خریدار حاضر است مقدار بیشتری برای آن هزینه کند.

۵- از محصولی که ارائه می دهید، ایده بگیرید

بسته ‏بندی باید طوری باشد که محصولات درونش را انعکاس بدهد. این بسته‎بندی مانند محتویات درونش ساده و طبیعی است. قبل از اینکه آن را بخرید، محتویاتش را می بینید و حس شفافیت و صداقت را به شما می دهد. این بسته‎بندی نشان می دهد که شرکت از ارائه محصولش مفتخر است.

۶- شوخ طبعی راه دوری نمی رود!

اگر فرصت این را دارید که کمی طنز چاشنی بسته‎بندی خود کنید، حتماً این کار را انجام دهید. به عنوان نمونه، بسته‎بندی بالا با وجود سادگی، بسیار جذاب و دلنشین است. طرح روی جعبه با محتوای درونی آن مرتبط است و رنگ آن هم با رنگ توت ها شباهت دارد.

۷- از هیچ چیز نترسید!

از رنگ ها و شکل های مختلف در طراحی بسته‏بندی استفاده کنید و سعی کنید که به چشم بیایید. بسته ‏بندی این نوشیدنی از این ویژگی ها استفاده می کند و ظاهر منحصربه فردی دارد. رنگ و طرح این بسته ‏بندی به شما می گوید که محتویاتش جالب و مخصوص است و در صورتی که آن را بخرید، حس خوب و دلنشینی به شما دست می دهد.

۸- سعی کنید ساختارشکن باشید

اگر مشابه محصولی که ارائه می دهید در بازار وجود دارد و شرکت های زیادی در این زمینه رقابت می کنند، سعی کنید که به شکل متفاوتی نسبت به بقیه محصول‎تان را نمایش دهید. نمونه بالا از بسته‏بندی مرسوم عسل که قوطی های شیشه ای یا پلاستیکی است، استفاده نکرده و در عوض عسلش را در یک بسته‎بندی که از موم زنبور عسل ساخته شده قرار داده است. از همه جالب تر اینکه پس از اتمام عسل موجود در این بسته‎بندی، می توانید آن را برعکس کنید و به کمک فتیله ای که در انتهایش قرار دارد از آن به عنوان شمع استفاده کنید.

۹- به کاربرد محصول توجه کنید

اگر بر این عقیده اید که محصول‏تان به درد هدیه دادن می خورد، با همین منظور آن را بسته‎بندی کنید. نوشیدنی بالا به منظور هدیه دادن تولید شد و در نتیجه به شکلی شیک و کادویی بسته‎بندی می شود. کاغذ سفیدرنگ از بطری شیشه ای درونش محافظت می کند و با باز شدنش، حس کاغذ کادو را به مصرف کننده القا می کند.

۱۰- طرح ویژه خودتان را بسازید

نیازی نیست که الزاماً از طرح ها و نقش های واقعی و طبیعی استفاده کنید. اگر این امکان را دارید که طرح مفهومی خودتان را بسازید، حتماً این کار را بکنید. بسته‏بندی بالا از نقش ساده سر و مو استفاده کرده است که مو در طول جعبه حرکت می کند و الگوی ویژه ای در پس زمینه به وجود آورده است. شاید در نگاه اول متوجه طرح و مفهوم خطوط روی بسته‏بندی نشوید، اما با کمی دقت هدف آنها را می فهمید و ارتباط بیشتری با محصول برقرار می کنید.

۱۱- هیچ محدودیتی برای خود قائل نشوید

اگر بهتر است که محصول‎تان در یک بسته‎بندی مرسوم ارائه شود و فضای زیادی برای مانور ندارید، به سراغ خلاقیت‎تان بروید. معمولاً صابون در یک جعبه بسته‎بندی می شود، اما به جای اینکه جعبه از بالا یا پایین باز شود، آن را طوری طراحی کنید که مانند یک کتاب ورق بخورد و باز شود. این کار ساده باعث می شود که بسته‏بندی محصول‎تان بسیار جذاب تر از محصولات سایر برندها باشد و ارزش این را هم دارد که پس از مصرف به عنوان دکور و تزئینی آن را نگه داشت.

۱۲- مدرن باشید

طراحی های ساده و مدرن بیشتر از بقیه به چشم می آیند. از خطوط موازی و رنگ های ساده کمک بگیرید و از فونت سنس سریف استفاده کنید تا بسته‏بندی شما ظاهری مدرن پیدا کند. برای نمونه، تصویر بالا از رویکرد بسیار مدرنی برای بسته‏بندی استفاده کرده است که خریدار را به خود جذب می کند. همچنین سادگی بسته‏بندی باعث می شود که افراد کنجکاو شوند و بخواهند از محتویات درون آن اطلاع پیدا کنند.

۱۳- در ساختار بسته‏بندی خلاقیت به خرج بدهید

خریداران با محصول شما کار می کنند و آن را در دست‎شان می گیرند، پس سعی کنید که با حس لامسه آنها ارتباط برقرار کنید. به عنوان نمونه در قسمت پایین این بسته‎بندی طرح هایی برجسته ایجاد شده که نه‏تنها باعث می شود بهتر آن را نگه داشت، بلکه حس لذت بخشی به دستان شما می دهد. از لحاظ بصری نیز با تصاویر نقطه ای قسمت بالای بسته‎بندی مرتبط است.

۱۴- توجه خریداران را جلب کنید

اگر محصول شما رنگ روشنی دارد، از آن رنگ در بسته‎بندی بهره ببرید. به عنوان نمونه، به این بسته‏بندی های شکلات توجه کنید که در رنگ های مختلف و جذاب ارائه می شوند. هر شکلات رنگ ویژه ای دارد و هر بسته‏بندی نیز از رنگ شکلاتی که درونش قرار دارد، استفاده می کند. این بسته‏بندی ها در ظاهر با یکدیگر مشابه اند، اما تنها با استفاده از رنگ های متفاوت توانسته اند که اختلاف میان طعم و ظاهر خودشان را به خریدار اعلام کنند.

۱۵- یک داستان تعریف کنید

اگر بتوانید با بسته‎بندی خود داستانی برای خریدار تعریف کنید و اطلاعات خاصی به او بدهید، کمک زیادی به خودتان می کنید. افراد عاشق داستان های مختلفند و می خواهند چیزهای جدیدی یاد بگیرند. این بسته‎بندی برای جوراب ها یک داستان منحصربه فرد دارد. زمانی که می خواهید جوراب را از آن در بیاورید، با تکه کوچکی پنبه مواجه می شوید که نشان‏دهنده دود کارخانه های جوراب سازی در گذشته است.

۱۶- به ریشه و اساس خود پایبند بمانید

در هنگام بسته‏ بندی محصولات به خاطر داشته باشید که محصول‏تان چه ویژگی خاصی دارد و آن را در بسته‏بندی نشان بدهید. این شرکت لوازم آرایش از موارد ساده و طبیعی و کاملاً خالص برای تولید محصولاتش استفاده می کند و این قضیه را در بسته‏بندی محصولاتش نیز به نمایش می گذارد. سادگی و ظرافت طراحی و رنگ خاکی این بسته‏بندی به خریدار اطلاع می دهد که محتوایش کاملاً طبیعی و ارگانیک است.

منبع: فرصت امروز

نظر شما