راه حل‌های نوین برای صنعت نوشیدنی

بدنبال نوآوری های جدید تولید کنندگان نوشیدنی ها در پاسخ به رشد سریع تمایلات مصرف کنندگان، پیمانکاران بسته بندی و کارخانجات این صنعت تبدیل به یک goto sulotion برای بسیاری از این تولید کنندگان شده اند.

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین:  بنا به گفته متخصصان این صنعت، تامین کنندگان بسته بندی و عملکرد کارخانجات راه حلهای مناسبی برای گلوگاه‌های زیر مجموعه‌های نوشیدنی فراهم می‌آورند و همواره در چالش بوده اند تا محصولات خود را برای انواع گوناگون و جدید نوشیدنی‌ها و سبک‌های جدید بسته بندی بروز نمایند.

شرکت بازاریابی نوشیدنی (BMC واقع در نیویورک) با در نظر گرفتن دشواری اندازه گیری تعداد محصولات نوشیدنی ای که بسته بندی آنها برون سپاری شده و در واقع بسته و بطری در داخل شرکت تولید کننده ساخته نشده اند) در گزارش اکتبر سال ٢۰١۶ خود، این مقدار را به صورت تقریبی ١۵ درصد کل نوشیدنی‌های تولید شده در ایالات متحده (به غیر ازنوشیدنی‌های لبنی) اعلام نموده است.

گزارش در ادامه می‌افزاید : تغییر چشم انداز صنعت نوشیدنی در ایالات متحده نقش برون سپاری بسته بندی را بیش از پیش مهم ساخته است. بطور خاص، ظهور و رشد سریع نوشیدنی‌های عصر جدید همچون ظهور آبجوهای دست ساز (غیر صنعتی) در دو دهه گذشته، تامین بسته بندی از طریق برون سپاری را از یک گزینه اقتصادی مقطعی برای کارخانجات تولید نوشیدنی به گزینه ضروری برای تولید کنندگان بخشی از بازار نوشیدنی تبدیل کرده است. گستردگی طیف نوشیدنی‌های تازه عرشه شده به بازار و نوآوریهای اخیر در بسته بندی، تامین بسته بندی ازطریق برون سپاری را از آخرین ملجا تامین به مرجع ویژه ضروری برای تولیدکنندگان مطرح نوشیدنی تکامل داده است.

متخصصان می‌گویند این تغییر در صنعت نوشیدنی تامین کنندگان بسته بندی را با سفارش‌های گوناگون چالش برانگیز ازجانب تولید کنندگان نوشیدنی مواجه ساخته است. اریک میلر رییس اتاق عملیات شرکت بطری سازی بروکلین  Brooklyn Bottling Co.( واقع در بروکلین نیویورک)  شرکت‌های تولید کننده اغلب از ما می‌پرسند حداقل تعداد تولید یک خط تولید جدید چه اندازه است.

بیل فولی رییس شرکت بطری سازی جنوب شرقی Southeast Bottling Co. (واقع در شهر دید ایالت فلوریدا) اشاره می‌کند که سفارشهای تولید کنندگان نوشیدنی بسته به اولویتهای برند متغیر است. اگر تولید کننده تازه کار است )مانند استارت آپ‌ها) در بهبود فورمولاسیون نیاز به کمک دارند و اگر بازاری حرفه ای هستند، کیفیت و تحویل به موقع بیشتر مد نظرشان است. برای تولید کنندگان تازه کار ما شبکه ای از فورمولاسیون تولید به ایشان توصیه میکنیم و برای بازاریان حرفه ای ما بر پرسنل متخصص سرمایه گذاری کرده ایم تا نگرانی‌ها و نیازهای ایشان را در کیفیت محصولات پاسخگو باشیم.

گوناگونی  راه حل‌ها

متخصصان می‌گویند گوناگونی  زیرمجموعه‌های بازار نوشیدنی بر عملیات تامین کنندگان بسته بندی تاثیر گذاشته است.  بیل فولی می‌گوید : در فضای تغذیه ورزشها ما شاهد حرکت رو به جلوی در نسخه مایع آماده نوشیدنیها (RTD) و مکمل‌های لبنی که پیش ازاین در نسخه پودری بسیار پرطرفدار بوده اند هستیم. برای پاسخ به نیاز نیاز مشتریان، شرکت ما تخصص ویژه ای را برای تولید این محصولات ابداع نمودیم و گواهی تایید جدیدی برای تولید و گواهی جدید سطح بالاتری برای کیفیت ایمن مکملهای غذایی پایه گذاری نمودیم.

او همچنین اشاره می‌کند که رشد این محدوده احتمالا منجر به رشد بیشتر در فروش سال آینده خواهد شد. ” از دیدگاه بنده، شاخص رشد در نه ماهه اخیر بعد از حرکت آهسته در سه ماه نخست که تازه بازاریان حرفه ای نوشیدنی‌ها را به شلفهای خود اضافه کرده بودند قوی تر ظاهر شد. من این حرکت را رویه ای پیوسته و موفق در سال ٢۰١٧ ارزیابی می‌کنم.

میلر ازشرکت بطری سازی بروکلین برجسته ساخت (روشن ساخت) که شرکتشان شاهد رشد در سفارشهای بطری محصولات ارگانیک و نوشیدنی‌های پایه نارگیلی بوده و این موضوع تولید منحصر به فرد شرکت را در امکان تطابق با این درخواست‌ها با چالش جدیدی روبرو ساخته است.

گرچه نوشیدنی‌های عصر جدید در حال تصاحب عرصه هستند لیکن گزارش BMC اشاره به آن دارد که بخش چای سرد آماده نوشیدن بیشترین درصد حجمی‌بسته بندی برون سپاری شده را به خود اختصاص داده است. شرکت بازاریابی نوشیدنی BMC تخمین می‌زند حدود بسته بندی سه چهارم چایهای آماده نوشیدن از طریق برون سپاری تامین شده است. در ادامه گزارش آمده است : بر اساس تخمین، بیش از ۵۵۰ میلیون بطری ٢٨٨ اونسی در سال ٢۰١۵ برای هر دو نوع جای سرد یخ زده و دارای تاریخ مصرف بلند (Shelf-stable یعنی محصولی که برای مدت طولانی بدون فاسد شدن می‌تواند در قفسه‌های فروش بماند : پایدار قفسه) از طریق برون سپاری تامین شده است. بر اساس تحقیق بازار به عمل آمده نوشیدنی‌های میوه ای و آبمیوه‌ها به ترتیب با حدود ٢٩ درصد و ٢٨ درصد سهم از کل حجم بسته بندی برون سپاری شده در رتبه‌های بعد از چای سرد قرار می‌گیرند. بخش عمده ای از این سهام از طریق کارخانجات لبنی برون سپاری شده است. عمده  نوشیدنی‌های میوه ای تولیدی کارخانجات لبنی به صورت استریل شده و در کاغذ بسته بندی می‌شوند و سهم فوق العاده ای از برون سپاری بسته بندی را بخود اختصاص می‌دهند. درخواستها برای بسته بندی استریل شده در سالیان اخیر چندان افزایش نیافته است چرا که اغلب برای کودکان تولید می‌شوند. برخی نوآوریهای بسته بندی همچون امکان آب بندی مجدد و استفاده از بطریهای پلاستیکی ممکن است باعث تغییر در مفهوم بسته بندی استریل شوند.

طبق این گزارش بیش از یک چهارم (٢۶ درصد) بکارگیری تامین کنندگان بسته بندی از سوی نوشیدنیهای ورزشی بوده است. آب معدنی‌های بطری – یکی از سریع ترین رشدها در صنعت نوشیدنی- افق روشنی را به تامین کنندگان بسته بندی نوید می‌دهد. طبق تخمین این گزارش بسته بندی تقریبا ٢۰ درصد تولید حجمی‌این زیرمجموعه ازطریق  برون سپاری تامین شده است. فقدان نسبی ظهور برندها در این زیر مجموعه در قیاس با دیگر زیرمجموعه‌ها (همچون CDS‌ها) فرصت چانه زنی قیمت برای شرکتهای نشان خصوصی (Private Label Bussines شرکتهایی که محصولات تولیدی خود را تحت برند شرکت دیگری عرضه می‌کنند) فراهم ساخته است. و این مورد دلیلی است که باعث رشد این شرکتها شده است.

بنا به گزارش BMC با وجود سهم اندک از بسته بندی آبجوها اما تامین کنندگان بسته بندی نقش حیاتی برای بازار آبجو دارند. تحقیق بازار نشان میدهد ظهور آبجو‌های ویژه و تولید سنتی (دست ساز یا غیر صنعتی) میزان برون سپاری تامین بسته بندی را در ایالات متحده افزایش داده است.

شرکت بازاریابی نوشیدنی تخمین میزند به طور تقریبی ١١ درصد بسته بندی بازار آبجو ایالات متحده برون سپاری شده است. کمیت فوق العاده ای از آبجوهای ویژه متشکل از برندهایی از آبجوسازان بزرگ، برون سپاری شدند. مطابق تخمین‌ها درسال ٢۰١۵ معادل بیش از ٣۰۰ میلیون بطری ٢٨٨ اونسی به تامین کنندگان برون سپاری شده است. این گزارش همچنین اضافه نموده که برخی آبجوسازان بزرگ همچون شرکت آبجوسازی Pabst واقع در لس آنجلس به تمامی‌از تامین کنندگان برای تامین بطری‌های خود استفاده میکند.

 

فراهم آوردن راه حل

بدلیل فواید گوناگون، تولیدکنندگان نوشیدنی از تامین کنندگان بسته بندی استفاده می‌کنند. فولی از شرکت بطری سازی جنوب شرقی می‌گوید بارزترین فایده توانایی تولید کننده در ارائه خدمات کلید در دست است. ادی سالدانا دستیار مدیر اجرایی از شرکت بطری سازی بروکلین از فواید حاصل برای تولید کنندگان نوشیدی اشاره میکند به : آنها دیگر نیاز ندارند سرمایه گذاریهای عظیمی‌برای وفق دادن خود با تمایلات مشتریان و کنترل کیفی محصولات انجام دهند.

فولی در ادامه می‌افزاید: بهنگام انتخاب یک تامین کننده بسته بندی، تولیدکننده نوشیدنی باید بدنبال فاکتورهای گوناگونی همچون تناسب کاملی از تجهیزات، تواناییها، پرسنل ماهر خط تولید و خط کنترل کیفی، و گواهی نامه‌های تایید سطح بالا باشد.

همچنان که برون سپاری تامین بسته بندی و بازار تولید تکامل می‌یابد راه حلهای تامین کنندگان نیز تکامل می‌یابد. میلر از بطری سازی بروکلین می‌گوید تغییر روندها در فرمولاسیون نوشیدنی‌ها و بسته بندی‌ها باعث شده تا عملیات کارخانجات و تامین کنندگان سرمایه گذاری بیشتری در تجهیزات بسته سازی، پرسنل و راه حلهای جایگزین بسته بندی انجام دهند. فولی می‌افزاید نوآوریها در صنایع نوشیدنی نیاز به پرسنل با مهارت بالاتر و تجهیزات بسته بندی ویژه را در صنایع تامین بسته بندی خلق کرده است. میلر می‌گوید با داشتن چهار خط تولید ۴۰۰ – ٧۰۰ بطری در دقیقه، شرکت بطری سازی بروکلین به زیرمجموعه‌های نوشیدنی ورزرشی، آبهای جرقه زن، آبمیوه‌ها، جاییها، نوشیدنی‌های ارگانیک و CDS‌ها خدمات ارائه می‌دهد. او می‌افزاید شرکت روشهای دمش گرم و دمش سرد بطری‌های فلزی، پلاستیکی و شیشه ای برای تولید بطری در سایزهای گوناگون در اختیار دارد.

سالدانا می‌گوید شرکتش در حال افزایش ظرفیتها برای پاسخگویی به کلیه سفارشهای مشتریان است. اون می‌گوید : ما برای رفع نیاز مشتریان فعلی مان  و مشتریان بالقوه در حال سرمایه گذاری هستیم. ما به تازگی برای تجهیز شرکت به ماشینهای لیبل گذاری جدید و فیلترهای ضدآب و برخی دیگر سرمایه گذاری نموده ایم.

بطری سازی بروکلین علاوه بر سرمایه گذاری‌های جدید طبق اظهار میلر، به سرمایه گذاری در ایجاد تحول در زیرساخت و ابداع تکنولوژی‌های نوین برای برتری در رقابت ادامه خواهد داد. او می‌گوید: ما میزان تولید و کارایی خودمان را برای تطابق با نیاز مشتریان فعلی و مشتریان جدید افزایش داده ایم اما هیچ وقت آنقدر بزرگ نخواهیم شد که کسی را نا امید کنیم.

شرکت دارویی NVE واقع در شهر اندور نیوجرسی، علاوه بر ارائه خدمات به صنایع نوشیدنی نگاه ویژه ای به بازار مکملهای انرژی و رژیمی‌دارد. این شرکت طیفی از مکمل‌ها شامل مایعات گازدار در قوطی‌های ۴/٨ اونسی و بطری‌های پت ۵/١ تا ١۰ اونسی تولید می‌کند. این کارخانه با در اختیار داشتن پنج خط تولید سرعت بالای پرکن سرد و شش ماشین قالب گیری بادی بهمراه دیگر راه حلهای تولید بسته بندی، توان تولید ٣۰ میلیون مکمل انرژی و ویتامین در ماه را داراست.

با استفاده از تجهیزات قوطی سازی در نوع خود بینظیر که تنها ۴۰ هزار فوت مکعب فضا اشغال کرده است،شرکت NVE، ٨۰۰ قوطی نوشیدنی‌های گازدار تولید شده به روش پرکن سرد در دقیقه را تولید می‌کند و توانایی ارائه بسته بندی برای قوطی‌های ۴/٨ اونسی در هر دو نوع بسته شش یا چهارتایی را داراست.

علاوه بر این NVE خدماتی گوناگونی برای تولیدکنندگان نوشیدنی در فرمولسازی تولیدات جدید ارائه می‌دهد. همچنین به تولید کنندگان نوشیدنی در تامین مواد اولیه، ارتقای یخچالها و قفسه‌های سفارشی و تامین خدمات انبارداری به مشتریان کمک ارائه می‌کند.

بنا به اظهار فولی، شرکت بطری سازی جنوب شرقی، با در اختیار داشتن سه خط تولید توان تولید ١٢۰۰۰۰ بطری در یک روز و امکان ساخت بطری‌های ٢ تا ٣٢ اونسی به روشهای پرکن گرم و دمای محیط را داراست. او اضافه می‌کند که شرکت در تجهیزات بسته بندی کارتن و بسته بندی فیلم انقباضی و دیگر شیوه‌های بسته بندی سرمایه گذاری نموده است. او می‌گوید: ما پرسنل ماهر و باتجربه ای استخدام کرده ایم و در تجهیزات ویژه بسته بندی سرمایه گذاری کرده ایم. او اشاره می‌کند نیاز به سرمایه گذاری پیوسته در این صنعت یکی از چالشهای بازار تامین بسته بندی است. او در انتها می‌گوید : ما نمی‌توانیم همه چیز را بخریم بنابراین ما تلاش می‌کنیم تا عاقلانه تصمیمات را برای سودرسانی به مشتریانمان اتخاذ کنیم.

 منبع:iranbev

کد خبر : 34758 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۲۲:۱۸

بیشتر بخوانید

نظر شما