راز کیفیت پایدار چای احمد چیست؟

راز کنترل کیفیت برندهای جهانی شرکت های بزرگ بین المللی روش های متفاوتی برای یکپارچگی طعم، بو و کیفیت محصولات خود دارند. بطور مثال در شرکت چای احمد نقطه اتکای این شرکت برای تولید چای با کیفیت در سراسر دنیا متخصصان ارشد چشایی آن هستند.

کد خبر : 33955 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۱۱:۰۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین حفظ کیفیت پایدار در میان همه برندهای نوشیدنی در جهان یک رسم جا افتاده است که دانستن رموز آنها به شرکت ها و برندهای کوچک کمک می‌کند تا از پله‌های ترقی بالا بروند از سطوح محلی و ملی به سطح برند جهانی برسند. چای احمد یکی از برندهایی است که توانسته کیفیت پایداری را از خودش به نمایش بگذارد و  بر پایه این ویژگی تداعی های قدرتمندی برای خودش ایجاد کند. خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین از مسئولان چای احمد درباره  این ویژگی پرسش‌هایی را مطرح کرد که در ادامه پاسخ آنها را می‌خوانید:

***********

حفظ کیفیت محصولات خوراکی و آشامیدنی برندهایی که در کشورهای مختلف تولید و توزیع می شوند از دغدغه های صاحبان این صنایع است تا مصرف کنندگان نهایی یک کیفیت مشابه و تضمین شده را تجربه کنند و مفهوم کیفی برند در ذهن انها شکل کیرد. طعم بسیاری از برندهای بزرگ جهانی از جمله کوکاکولا، پپسی، چای احمد با اختلاف بسیار کمی در سراسر جهان و در کشورهای مختلف یکسان است. بطور مثال شما ممکن است در کشورهای مختلف، نوشابه کوکاکولایی خیلی شیرین یا با شیرینی کمتر را تجربه کنید، اما این تفاوت ها بقدری اندک است که غالبا مصرف کنندگان عادی متوجه آن نمی شوند.

تفاوت های اندک محصولات خوراکی و آشامیدنی بین المللی به ذائقه غالب مردم یک کشور بستگی دارد. در این میان شرایط محیطی نیز می تواند بر مزه ی محصولات در زمان مصرف تاثیر بگذارد.  بطور مثال تحقیقات نشان می دهد که خوراکی ها و آشامیدنی های ارئه شده در حین پرواز هواپیماها به علت خشکی هوای کابین هواپیما و همچنین ارتفاع بالای هوا می تواند به اندازه کافی خوشایند نباشد، زیرا حس چشایی و بویایی انسان در این شرایط ضعیف تر عمل می کند. یا بطور مثال در مورد چای کیفیت آب مناطق مختلف شهرها و استان ها می تواند تاثیر زیادی روی کیفیت نهایی چای دم شده داشته باشد. اگر آب در دسترس شما برای دم کردن چای املاح زیادی داشته باشد، این احتمال وجود دارد که املاح زیاد بر کیفیت و طعم چای شما تاثیر گذاشته و شما مزه واقعی و تعریف شده چای را تجربه نکنید. این موضوع بویژه در مناطقی که از آب تصفیه شده استفاده نمی کنند و یا آب لوله کشی آنها به دلایل مختلف در طول روز یا هفته کیفیت متفاوتی دارد (مانند برخی شهرهای شمال ایران) صدق می کند. همینطور آبی که یکبار جوشیده و سرد شده، آب مناسبی برای دم کردن و آزمایش طعم چای نیست.

شرکت های بزرگ بین المللی روش های متفاوتی برای یکپارچگی طعم، بو و کیفیت محصولات خود دارند. بطور مثال در شرکت چای احمد نقطه اتکای این شرکت برای تولید چای با کیفیت در سراسر دنیا متخصصان ارشد چشایی آن هستند. در بخش های خرید شرکت چای احمد و همچنین در واحدهای تولیدی این شرکت متخصصانی وجود دارند که وظیفه ضمانت کیفیت و همچنین یکسان بودن طعم چای ها در همه کشورها را بر عهده دارند. این استادان چشایی کار کیفی چشیدن چای را طی دوره های ۵-۶ ساله در کشورهای مختلف می آموزند و هر ساله دوره های آموزشی متفاوتی را برای به روز کردن اطلاعات خود می گذرانند. کلیه محصولات تولیدی شرکت چای احمد در ۲ مرحله خرید و تولید از نظر کیفی و یکسانی طعم توسط کارشناسان چشایی منطقه ای و کشوری سنجیده می شوند. اما برای بسیاری از شرکت های بین المللی از جمله چای احمد، این کنترل ها کافی به شمار نمی آیند. برای افزایش ضمانت کیفیت و طعم و رایحه یکسان چای ها، کلیه مواد اولیه و چای های تولید شده، از ابتدایی ترین مراحل خرید تا آخرین مراحل تولید به دفتر مرکزی این شرکت در انگلستان ارسال می گردد.

استادان برتر چشایی چای احمد در دفتر مرکزی وظیفه تایید کیفی و طعم و رایحه کلیه چای های خریداری و تولید شده را بر عهده دارند. یکی از دلایل این فرایند طولانی برای کنترل کیفیت چای، شعار اولین مدیر عامل شرکت چای احمد- رحیم افشار- است، و این شعار همچنان در کلیه واحدهای تولیدی شرکت چای احمد یک اصل محسوب می شود. مدیر عامل چای احمد اظهار می داشت که “چایی را که در منزل خود نمی نوشد به بازار عرضه نخواهد کرد”. رحیم افشار- مدیر عامل سابق  و رئیس هیات مدیره فعلی شرکت جای احمد- خود یکی از استادان برتر چشایی و همچنین یکی از تایید کنندگان کیفیت محصولات این شرکت است. کنترل متمرکز ودر عین حال چند لایه ای شرکت چای احمد در کلیه مراحل خرید مواد اولیه تا ترکیب و تولید انواع چای یکی از امتیازات شرکت چای احمد است و این شرکت را قادر ساخته تا محصولات خود را با کیفیت بالا و طعم و رایحه یکسان در سراسر جهان تولید و عرضه کند. عرضه محصولات با برترین کیفیت در بیش از ۸۰ کشور جهان نشان می دهد که نظام کنترل کیفی این شرکت به خوبی در راستای ارزش های تعریف شده برند در حال پیشرفت است.

“برندینگ” یکی از دلایل توجه برندهای جهانی به مسئله کیفیت یکسان و برتر است، زیرا مصرف کنندگان می بایست تجربه یکسان و ممتازی را از محصول در طول زمان و جغرافیای متفاوت از برند داشته باشند.

نظر شما