نمایشگاه غذا و نوشیدنی تهران
در گفت‌وگوی کارشناسان با نوش آنلاین بررسی شد؛

دردسرهای همزمانی برگزاری نمایشگاه‌ها؛ جذب بازدیدکننده یا ایجاد فضای غیرتخصصی؟

در حالی که منتقدان از برگزاری همزمان نمایشگاه‌های غذا و نوشیدنی گلایه دارند، موافقان برگزاری همزمان نمایشگاه‌های صنعت غذا و نوشیدنی اعتقاد دارند که برگزاری همزمان این نمایشگاه‌ها باعث جذب بیشتر بازدیدکنندگان خارجی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، چند سالی است که با آغاز فصل گرما، نمایشگاه‌های تخصصی صنعت غذا و نوشیدنی همزمان برگزار می‌شوند، امسال نیز نمایشگاه غذا و نوشیدنی در بخش‌های شیرینی، شکلات، لبنیات و چای در شهربورماه برگزار می‌شود. با اینهمه برگزاری نمایشگاه در بخش‌های مختلف از لبنیات گرفته تا نوشیدنی و شکلات به مذاق برخی کارشناسان و فعالان این صنعت خوش نیامده است، چه اینکه آنها معتقدند این مسئله به بروز مشکل در جانمایی و در نهایت به غیرتخصصی شدن نمایشگاه‌ها می‌انجامد. موافقان نیز معتقدند همزمانی برگزاری نمایشگاه، باعث جذب بیشتر بازدیدکنندگان خارجی خواهد شد.

خدمتی: همزمانی نمایشگاه‌های غیرمرتبط با صنعت غذا و نوشیدنی، آن را از حالت تخصصی خارج می‌کند

پیش از این غرفه‌داران نمایشگاه اگروفود اعلام کرده بودند یکی از مشکلات این نمایشگاه، همزمانی نمایشگاه‌های غیرمرتبط با صنعت غذا و نوشیدنی است. به اعتقاد آنها، این مسئله نمایشگاه را از حالت تخصصی خارج کرده است.

علیرضا خدمتی کارشناس صنعت نوشیدنی با اشاره به مشکل برگزاری غیرتخصصی نمایشگاه‌های غذا و نوشیدنی می‌گوید: مشکل اصلی همزمانی چند نمایشگاه مربوط به یک صنعت، اختصاص سالن‌های خوب مانند سالن میلاد به بخش‌های غیرمرتبط است که این موضوع موجب کاهش بازدیدکنندگان مرتبط از نمایشگاه صنایع غذایی و نوشیدنی می‌شود.

این کارشناس صنعت نوشیدنی در ادامه می‌گوید: من یکی از بازدیدکنندگان پر و پاقرص و همیشگی سالن‌های میلاد و خلیج‌فارس هستم، زیرا این سالن‌ها به بخشی صنعت نوشیدنی که پیگیر آن هستم ارتباط دارد و اگر این سالن‌ها به بخش‌های غیرمرتبط اختصاص یابد، دیگر رغبتی برای بازدید از سالن‌های ۳۰B که جزو آخرین سالن‌های نمایشگاه است نخواهم داشت.

او ادامه می‌هد: متاسفانه در نمایشگاه اگروفود امسال این سالن‌ها به بخش‌های غیرمرتبط اختصاص داده شده بود و خالی از بازدیدکننده مرتبط بود، بنابراین یکی از مشکلات کاهش بازدیدکننده مرتبط و کارشناسان این صنعت را همزمانی چندین نمایشگاه غیرمرتبط می‌دانم که جانمایی آنها به درستی انجام نشده بود و کارشناسان این بخش را با ناامیدی مواجه کرده بود.

شریفی: همزمانی برگزاری نمایشگاه، باعث جذب بیشتر بازدیدکنندگان خارجی خواهد شد

محمد شریفی کارشناس صنعت غذا و نوشیدنی با اشاره به همزمانی برگزاری دو نمایشگاه صنایع غذایی به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین می‌گوید: موافق همزمانی برگزاری دو نمایشگاه هستم زیرا هر دو موضوع به یکدیگر مرتبط هستند. اگر دو نمایشگاه غیرمرتبط مثلا مبلمان و نوشیدنی با هم برگزار می‌شد، جای انتقاد وجود دارد. ضمن اینکه نمایشگاه جای حضور افراد مرتبط است و بازدیدکننده تخصصی می‌داند قرار است از کدام سالن‌ها و غرفه‌ها بازدید کند. البته در نمایشگاه غذا و نوشیدنی، بخش دارو نیز گنجانده شده که اعتقاد دارم این موضوع بی‌سلیقگی مجریان برگزاری نمایشگاه بوده است.

او با بیان اینکه همزمانی برگزاری نمایشگاه، باعث جذب بیشتر بازدیدکنندگان خارجی خواهد شد، گفت: طبیعتا در صورت برگزاری همزمان نمایشگاه، خارجی‌هایی که قرار است به ایران بیایند، دو بار هزینه نخواهند کرد بنابراین همزمانی برگزاری چند نمایشگاه مرتبط از این منافع بیشتری در بر دارد.

سالن اختصاصی صنعت نوشیدنی در نمایشگاه ساخته شده است

یکی از مجریان برگزاری نمایشگاه چای، لبنیات و صنایع وابسته در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی می‌گوید: تنها ۲ سال است که نمایشگاه غذا و نوشیدنی همزمان با نمایشگاه شیرینی و شکلات برگزار می‌شود.

او ادامه می‌دهد: سالن شماره ۲۷ که سال گذشته مورد اعتراض غرفه‌داران صنعت نوشیدنی قرار گرفته بود، به سالن شماره ۵ یعنی سالن اختصاصی نوشیدنی، تغییر داداه شد. البته مسئولان نمایشگاه شیرینی و شکلات از این موضوع گلایه دارند و معتقدند که این سالن نباید به صنعت نوشیدنی اختصاص می‌یافت.

کد خبر : 3321 تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۱:۰۷

بیشتر بخوانید

نظر شما