دسته‌بندی اینفلوئنسرها برای بازاریابی

یکی از جدیدترین و آخرین ابزارهای بازاریابی دیجیتال در جهان، اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer marketing ) یا بازاریابی از طریق تاثیرگذاران است.

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: منظور از تاثیرگذاران افرادی هستند که طی مدتی طولانی و با انتشار محتوای مفید ]در شبکه‌های اجتماعی، علی الخصوص اینستاگرام[ شخصیت آنلاین قابل قبولی را برای خود ساخته و پتانسیل تاثیرگذاری بر نظرات و رفتار مخاطبان را ایجاد می‌کنند. محتوای منتشرشده از سوی او یک محوریت مشخص (سبک زندگی، آشپزی، مد، سفر، پزشکی یا …) دارد و نظراتش در آن حوزه برای دنبال‌کنندگان قابل احترام و اطمینان است. این فرد با انعکاس زندگی خود، به جذاب ترین شکل ممکن، شخصیت و سبک زندگی ایده آلی را از خود در ذهن مخاطبین ساخته و رفته رفته یک کشش میان تمایلات افراد رو به افزایش وی، و عادات، علایق و رفتارهایش فزونی می‌یابد.

اینفلوئنسرها به ۳ دسته تقسیم می‌شوند. یک دسته افرادی هستند که عده ای بواسطه شهرتشان سبک زندگی آنان را دوست دارند؛ از جمله ورزشکاران، بازیگران و خواننده‌ها. دسته دیگر متخصصانی هستند که بواسطه تخصص خود تاثیر گذارند. برای مثال آشپزها و آرایشگران. این دسته بیشتر در حیطه محصولات حوزه تخصص خودشان بر روی افراد تاثیر گذارند. دسته سوم، افرادی هستند که به بواسطه سبک زندگی جذاب و ایده آلشان برای برخی، پر فالوئر شده و تاثیر گذار می‌شوند. مثلاً دختران جوانی که زندگی لوکسی دارند، عکاس‌های اینستاگرامی، برخی مادرها با عکس‌های کودکانشان، و جوانانی که اهل سفر هستند و سفرنامه شان را باشتراک می‌گذارند.

به فرآیند جلب اعتماد مخاطبان یک Influencer و تبدیل این دنبال کنندگان به مشتری از طریق نظرات او، اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گویند. در واقع در این فرآیند پیام برند شما از طریق یک منبع مورد اعتماد و مورد علاقه به مخاطبان ارائه می‌شود. یک بازیگر، یک فروشگاه مبلمان منزل را به دنبال کنندگانش توصیه می‌کند، یک آرایشگر معروف و پر طرفدار ]در اینستاگرام[ از برند خاصی از لوازم آرایشی بهداشتی تعریف می‌کند، دخترک جوان خوش پوش، کافه و رستوران‌های خاصی را معرفی می‌کند، تجربه خوب خریدش پیرامون خرید از یک فروشگاه اینترنتی را باشتراک می‌گذارد، یا اینستاگرمر ِ دیگری که اهل سفر است و دست به قلم، از جدید ترین نوشیدنی خنک یک مارک تجاری رونمایی می‌کند.

همکاری برندها با اینفلوئنسرها، به گونه­ایست که سعی می‌شود تا در جهت آگاه سازی مخاطبین از برند، معرفی یک محصول، معرفی یک سرویس جدید، و یا وفادارسازی مشتریان، پیامی‌جذاب و تاثیرگذار تدارک دیده تا از طریق صفحه شخصی این افراد با سبک و سیاق پست‌های معمولی آن فرد، در معرض دنبال کنندگان وی قرار گیرد.

 منبع:alijah.work

کد خبر : 32909 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۱:۴۸

بیشتر بخوانید

نظر شما