رشد ۷ درصدی فروشگاه‌های استارباکس در سال ۲۰۱۸

استارباکس که از آن به عنوان غول فروش زنجیره‌ای قهوه در جهان هم یاد می‌شود در پایان سال ۲۰۱۸ تعداد فروشگاه های خود را در جهان به ۲۹ هزار ۳۲۴ فروشگاه رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین نمودار زیر تعداد فروشگاه‌های استارباکس از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۰۳ استارباکس ۷ هزار ۲۵۵ فروشگاه در جهان داشت که در سال ۲۰۱۸ با رشد چهار برابری به ۲۹ هزار ۳۲۴ فروشگاه در جهان رسیده است. استاراکس در سال ۲۰۱۷ تعداد ۲۷ هزار و ۳۳۹ فروشگاه داشت که به معنای رشد ۷ درصدی در راه اندازی تعداد فروشگاه استارباکس در سال ۲۰۱۸ نسبت به ۲۰۱۷ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین سال گذشته استابراکس تحولات گسترده‌ای را به خود دید از جمله ، استارباکس با فروشگاه آنلاین علی‌بابا همکاری خود را آغاز کرد. آنطور که گفته شده، هدف از این همکاری گسترش فضای ارایه قهوه در چین و رشد توزیع دیجیتال این محصول بود. طبق گزارش‌های منتشر شده، در یکی دو سال گذشته سهامداران امریکایی در یک معامله ۳/۱ میلیارد دلاری و خرید سهام چینی‌ها، کنترل کامل ۱۳۰۰ کافی شاپ استارباکس را در شانگهای، جیانگ‌سو و ژجیانگ به دست آوردند.بر این اساس، شمار شعبه‌های استارباکس، افزایش قابل‌توجهی یافته و در رقابت با شعبه‌های زنجیره‌ای فروش قهوه‌های چینی قرار گرفته است.

استارباکس پس از مک دونالد ارزشمندترین برند صنعت FMCG یا کالاهای زود مصرف در سال ۲۰۱۸ است. استارباکس تنها برند صنعت نوشیدنی فعال در این حوزه است که در بین ۱۰ برند برتر آن قرار دارد.

استارباکس با همکاری اوبر ایتز قصد دارد محصولات خود را در ۶ شهر بزرگ آمریکا در مدت زمان حداکثر ۳۰ دقیقه به مشتری‌ها تحویل دهد.

کد خبر : 32841 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۰:۵۳

بیشتر بخوانید

نظر شما