نکات آموزنده درباره انتخاب نام‌ تجاری کافه‌رستوران

نکات آموزنده درباره انتخاب نام‌ تجاری کافه‌رستوران

احتمالا زمانی که نام کافه‌رستوران را انتخاب کردید، اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد این است که به سراغ گزارش سیستم‌ فروش کافه‌رستوران رفته و با ارزیابی و تجزیه و تحلیل آن میزان موفقیت خود را بسنجید؛ اما این تنها راه اندازه‌گیری میزان اثربخشی استراتژی نام‌تجاری کافه‌رستوران شما نیست و راههای بسیاری وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، هنگامی‌که تمام اطلاعات و نکات لازم را جمع آوری کرده و اقدام به طراحی و اجرای استراتژی نام‌تجاری کافه‌رستوران خود می‌کنید، وقت آن است که یک سوال از خودتان بپرسید: آیا درست کار می‌کند؟ احتمالا اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد این است که به سراغ گزارش سیستم‌ فروش کافه‌رستوران رفته و با ارزیابی و تجزیه و تحلیل آن میزان موفقیت خود را بسنجید؛ اما این تنها راه اندازه‌گیری میزان اثربخشی استراتژی نام‌تجاری کافه‌رستوران شما نیست.

دریافت بازخورد مهمانان کافه

«بهترین راه تایید اینکه آیا مهمانان از کافه‌رستوران شما راضی هستند یا خیر این است که به موجودی حساب کافه‌رستوران توجه کنید.» اما این فقط یک شایعه است، شبیه حرف‌های بی‌پایه و اساس کوچه و خیابان؛ آیا نوع مشتریان شما با موقعیت نام تجاری شما متناسب است؟ آیا نظرات مهمانان درمورد غذا و سایر خدمات کافه‌رستوران شما منعکس کننده دیدگاه و استانداردهای شما هست؟

اگر کافه‌رستوران شما قصد دارد مهمانان را به یک تور باشکوه از آشپزی جنوب فرانسه با طعم‌ها و عطر‌های الهام گرفته از این منطقه دعوت کند، و نظراتی که در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید و بازخوردهای وب‌سایت شما می‌گویند، که کاربران فرانسوی از سیب‌زمینی سرخ کرده فرانسوی کافه‌رستوران تعریف می‌کنند، این یعنی یک موفقیت برای نام‌تجاری کافه‌رستوران شما. همواره به خاطر داشته‌باشید که اگر مشتریان در مورد کافه‌رستوران شما صحبت نمی‌کنند شما قادر نخواهید بود که صندلی‌های کافه‌رستوران را پر کنید.

تغییر مکان کافه‌رستوران یک فرصت جدید

کافه‌رستوران‌هایی که با یک کافه‌رستوران برجسته با نام تجاری بزرگ ادغام شده‌اند و یا به مکان دیگری رفته‌اند، ممکن است دچار مشکلی در آن منطقه شده‌باشند. اگر به محلی نقل مکان کرده‌اید که در گذشته مکان یک کافه‌رستوران بوده‌است، از فرصت استفاده کنید تا با مهمانانی که به دنبال پیدا کردن کافه‌رستوران قدیمی‌به محل کافه‌رستوران شما می‌آیند یا شما را با آنها مقایسه می‌کنند صحبت کنید. به عنوان یک عضو جدید در آن منطقه مطمئنا توجه زیادی به شما خواهند کرد. این به شما فرصت‌های فراوانی برای معرفی خود و تبلیغ تفاوت‌های خود با مستاجرهای قدیمی‌می‌دهد.

از مهمانان بپرسید که آنها چه چیزی را در مورد کافه‌رستوران قبلی دوست داشتند و چه چیزی را دوست نداشتند؛ این بینش‌ها به شما کمک می‌کند تا طرفداران آنها (کافه‌رستوران قبلی) را از آن خود کرده و به یک عضو قدرتمند جامعه تبدیل شوید. گفتگو در مورد کافه‌رستوران خود کلید غلبه بر مطبوعات مخرب و تبلیغات منفی علیه کافه‌رستوران شماست.

یک تصویر واضح از خواسته‌های خود داشته باشید.

داشتن یک چشم‌انداز روشن برای کافه‌رستوران‌ مهم‌تر از داشتن یک طرح تجاری است؛ که مجموعه‌ای از اهداف و آرزوهای شما برای نام‌تجاری کافه‌رستوران‌تان را _به صورت کمی‌و کیفی _شامل می‌شود. به نمونه‌های زیر توجه کنید:

می‌خواهم کافه‌رستوران من{نوع کافه‌رستوران را وارد کنید}باشد.

می‌خواهم از هرکسی که در منطقه کافه‌رستوران من هست، بپرسم که آیا در مورد کافه‌رستوران من شنیده است و او جواب دهد بله.

من می‌خواهم در عرض یک ماه به ۱۰۰۰۰ مشتری خدمات ارائه کنم.

من می‌خواهم بیش از ۱۰۰۰ مشتری را در برنامه وفاداری خود داشته‌باشم.

من می‌خواهم یک تغییر در صنف خودم ایجاد کنم.

من می‌خواهم به کارکنانم کمک کنم تا برنامه‌های طولانی مدت مهمان‌نوازی را در کافه‌رستوران خود رواج دهم.

نام‌های تجاری بزرگ می‌دانند که چه کسی هستند. چرا اینجا هستند (مأموریت)، چه می‌خواهند (مقصود) و قرار است به چه چیزی (اهداف) تبدیل شوند. به همین دلیل برند تجاری آنها قدرتمند دیده می‌شود.

ماموریت+ اهدف = تصویر نام‌تجاری

برنامه‌ریزی برای آموزش و توانمندسازی تیم کارکنان بخش جدایی‌ناپذیر از ایجاد یک چشم انداز موفق برای استراتژی نام‌تجاری کافه‌رستوران شماست. کریس هیل، سرآشپز مشهور می‌گوید: “تنها راه تشویق کارکنان برای کارایی حداکثر، واگذاری ماموریت‌های بزرگ‌تر به آنهاست که باعث می‌شود هر فرد احساس کند که یکی از اعضای ارزشمند تیم است.”

شما به راحتی می‌توانید بی‌هویتی یک کافه‌رستوران را تشخصی دهید، فقط کافی است ۱۰ دقیقه به کارکنان آن نگاه کنید. آنها به طور معمول از هم جدا هستند روابط صمیمی‌و موثری ندارند. شاید مهمانان متوجه این موضوع نشوند اما آنها ذهنیت کلی در مورد کافه‌رستوران شما دریافت می‌کنند و از آنجا خارج می‌شوند.

آموزش کارکنان در راستای استراتژی موثر نام‌تجاری کافه‌رستوران، یک اصل مهم است. بدون آن، شما هیچ شانسی برای ارائه خدمات مورد نظر خود و داشتن مشتریان وفادار ندارید. همچنین درنظر داشته‌باشید که آموزش هرگز تمامی‌ندارد. یک فرهنگ یادگیری مادام العمر در کافه‌رستوران خود ایجاد کنید. همیشه هر کسی می‌تواند بهتر باشد!

اما فراموش نکنید که آموزش یک خیابان یک طرفه نیست. با برخورد صحیح با تیم خود مشارکت کنید. این قطعا یک روند پویا در جهت پیش برد اهداف شماست و این از طریق ایجاد تجربه‌های مثبت بین تیم شما و مهمانان تایید می‌شود.

به خود زمان بدهید

حتما شنیده‌اید که برای تبدیل شدن به یک متخصص در هر زمینه‌ای ۱۰،۰۰۰ ساعت کار نیاز است. ایجاد استراتژی موثر نام‌تجاری کافه‌رستوران به زمان و شکیبایی زیادی نیاز دارد، اما در دراز مدت شما را از آشفتگی‌های ناشی از نوسانات بازار کسب و کار در امان نگه می‌دارد.

یک نام‌تجاری موفق یک شبه ساخته نمی‌شود. زمان، صبر و شکیبایی شما برای رشد و استمرار نام‌تجاری کافه‌رستوران شما یک ضرورت است. استراتژی نام‌تجاری کافه‌رستوران را متناسب با مشتریان هدف خود تنظیم کنید. از همین امروز اقدام کنید. یک استراتژی نام‌تجاری تاثیرگذار کافه‌رستوران، به شما مشتریان وفادار را هدیه می‌کند و همچنین با ایجاد مشتریان جدید کافه‌رستوران شما را در اوج نگه می‌دارد. شما نخواهید دانست که چقدر تلاش لازم است؛ پس تلاش کنید، تلاش کنید و تلاش کنید.

منبع: فیدیلیو

کد خبر : 32688 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۱/۲۰ - ۰۹:۲۱

بیشتر بخوانید

نظر شما