افزایش 20 درصدی تولید چای در سال 98
یک کارشناس صنعت چای مطرح کرد؛

بازاریابی حلقه مفقوده مهمی‌در صنعت چای کشور است

یک کارشناس صنعت چای با اشاره به پراهمیت بودن بازاریابی چای گفت: در کشورهای پیشرفته و حتی در کشورهای در حال توسعه بازاریابی مقوله‌ای مهمتر از تولید است و از بازاریابی به عنوان دست نامرئی تولید نام برده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، محمد اخگر گفت: صنعت چای ایران علیرغم داشتن استعدادهای بالقوه در زمینه تولید، فرآوری و تجارت چای نتوانسته است طی سالیان گذشته جایگاه خود را در صنعت جهانی تثبیت کند و حتی در چند سال اخیر دچار بحران شده است.

وی افزود: وابستگی مستقیم بیش از ۶۰هزار خانواده به کشت و تولید چای و همچنین جایگاه خاص چای در سبد مصرفی خانواده‌های ایرانی، ضرورت تدوین استراتژی و ساختار مناسب برای صنعت چای ایران را دو چندان کرده است.

کارشناس سازمان چای کشور ادامه داد: بسیاری از کارشناسان بخش کشاورزی معتقدند که بازاریابی یکی از ضرورت‌های نظام تولید روستایی و کشاورزی است. اهمیت این موضوع تا حدی است که در کشورهای پیشرفته و حتی در کشورهای در حال توسعه بازاریابی مقوله‌ای مهمتر از تولید است و از بازاریابی به عنوان دست نامرئی تولید نام برده می‌شود.

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات بسیاری در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی در کشورمان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به نامناسب بودن ساختار تسهیلات بازاریابی، ناپایداری قیمت، فصلی بودن تولیدات کشاورزی، نامناسب بودن سیستم اطلاع رسانی بازار، هزینه بالای تولید و ضایعات فراوان درطول مراحل مختلف تولید، حضور دلالان و واسطه ی فراوان و همچنین نامناسب بودن حمایت‌های دولت در زمینه توسعه بازار و سیاستهای بازاریابی تولیدات روستایی اشاره کرد.

اخگر خاطرنشان کرد: همه این عوامل دست به دست هم داده و مانع دستیابی کشاورزان به درآمدهای بالا و افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی و همچنین مبارزه با فقر و محرومیت کشاورزان می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر : 31060 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۳:۳۲

بیشتر بخوانید

نظر شما