9 روش برای تبلیغات موثر در صنعت نوشیدنی

درس‌های آموزنده از کمپین تبلیغاتی یک برند نوشیدنی

برند Soda Stream با ساخت ویدئوی خود در قالب تبلیغات کلاسیک در ذهن مخاطب سوال های متعددی پیرامون واقعی بودن آن برانگیخت. بی شک چنین رویکردی به طور کامل با سبک عادی ساخت ویدئوهای تبلیغاتی شرکت در تضاد است.

کد خبر : 30985 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۱۶:۳۸

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین مدیرعامل برند نوشیدنی Soda Stream اظهارنظر جالبی دارد: «شرکت ما همیشه به دنبال راه های گسیخته محور برای ایجاد شادی در میان کاربران و مشتریانش است». در کمپین ماه آپریل به مناسبت جشن دروغ آپریل این برند به خوبی هدف خود را محقق ساخت.

در کمپین Soda Stream از بازیگر نقش Thor در سریال «بازی تاج و تخت» و رضا فراهان به عنوان ستاره سریال «شاهان سان ست» برای معرفی محصول جدیدش (به صورت دروغ آپریل) استفاده کرد. محصول جدید آنها نیز یک دستگاه سازنده آب آشامیدنی برای حمام بود. یعنی تقریبا دستگاهی که کاربرد چندانی ندارد.

شاید در نگاه اول این کمپین چندان جذاب نباشد. با این حال حضور ستارگان دنیای هنر در آن موجب توجه خیل وسیعی از مخاطب ها به آن شد. بر این اساس به گزارش مجله Adweek ویدئو شرکت موفق به جذب میلیون ها مخاطب در روز دروغ آپریل شد. این امر بدون شک موفقیتی بزرگ برای برند Soda Stream به حساب می آید.

اجازه دهید به بررسی نکات مهم این کمپین برای اقتباس در استراتژی بازاریابی برندمان بپردازیم.

اهمیت غافلگیری مخاطب. برند Soda Stream با ساخت ویدئوی خود در قالب تبلیغات کلاسیک در ذهن مخاطب سوال های متعددی پیرامون واقعی بودن آن برانگیخت. بی شک چنین رویکردی به طور کامل با سبک عادی ساخت ویدئوهای تبلیغاتی شرکت در تضاد است. بر همین اساس مخاطب از مشاهده آن کاملا غافلیر شد.

فهم نکات مهم. کمپین Soda Stream مطابق با روز دروغ آپریل طراحی شده بود. بی شک مناسبت های متعددی در تقویم هر کشوری وجود دارد. بر این اساس برندهای مختلف باید مناسبت هماهنگ با ماهیت کسب وکارشان را انتخاب کرده و کمپین شان را بر محور آن بسازند.

محوریت محصول شرکت. اگرچه محصول معرفی شده از سوی Soda Stream در کمپینش اصلا واقعی نیست، اما ویدئوی آنها حول محور آن می چرخد. در حقیقت نمایش محصولی از شرکت، حتی غیر واقعی، به مخاطب در خلال کمپین مان بسیار ضروری است

نظر شما