آشنایی با یکی از موفق‌ترین کمپین‌های نوشیدنی

براساس نظرسنجی های گوناگون یکی از به یاد ماندنی ترین کمپین های چند سال اخیر «شیر خوردی؟» نام دارد. این کمپین به افزایش فروش شیر در میان شهروندان کالیفرنیا آن هم در طول فقط یک سال از شروع کمپین انجامید.

کد خبر : 30853 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۲۲:۴۱

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: موسسه CMPB به عنوان طراح این کمپین به طور کامل اهداف عام المنفعه را دنبال می کرد. جالب است بدانید که این موسسه فقط در زمینه طراحی کمپین های بشردوستانه فعالیت دارد. موفقیت کمپین CMPB علاوه بر جنبه محلی در سراسر جهان نیز نتایج مثبتی به بار آورد. بر این اساس بیلبورد این کمپین به سرعت در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی پخش شد. درست به همین دلیل اکنون در فرهنگ بسیاری از این کشورها نام «شیر خوردی؟» بسیار آشناست.

کمپین بازاریابی برتر

نسخه اولیه تبلیغ «شیر خوردی؟» در سال ۱۹۹۳ از طریق رادیو پخش شد. بر این اساس دست اندرکاران آگهی با تعیین جایزه ۱۰هزار دلاری درخواست پاسخ به سوالی به ظاهر ساده را از مخاطب کردند: «چه کسی به الکساندر همیلتون در دوئل تاریخی اش تیراندازی کرد؟» به دنبال این سوال نسخه ویدئویی کمپین نیز راهی تلویزیون شد. بر این اساس صحنه ای تاریخی مربوط به قرن ۱۹ به نمایش در می آمد که در آن موزه ای مخصوص دوئل بود. به عنوان شوخی جالب در نسخه تلویزیونی هنگامی که خود آلکساندر همیلتون قصد پاسخگویی به سوال را دارد، در صحبت کردن ناتوان می شود. علت چنین ناتوانی گیر کردن لقمه ساندویچ کره ای در گلوی الکساندر است. در اینجا وی به هیچ وجه توان جویدن لقمه را ندارد، چراکه ساندویچ کره ای بیش از اندازه خشک است. درست همینجا نبود استفاده از شیر برای نرم کردن لقمه به ذهن مخاطب و طراح تبلیغات خطور می کند. نکته جالب اینکه به همین راحتی الکساندر همیلتون از دریافت جایزه ۱۰هزار دلار باز می ماند. در حالی که بی شک هیچ فردی بهتر از خود وی پاسخ چنین پرسشی را بلد نیست.

پس از تاثیر گسترده کمپین «شیر خوردی؟» در میان مردم، سلبریتی ها نیز به کمک چنین هدف مثبتی آمدند. بر این اساس سلبریتی ها اجازه توزیع پوسترهای خود با سیبیل های شیری را به موسسه CMPB دادند. اگرچه این کمپین تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت، اما هنوز هم تاثیر گسترده آن روی فرهنگ جوامع مختلف مشهود است. براساس پیش بینی ها پیام کمپین «شیر خوردی؟» به این زودی ها از بین نخواهد رفت.

آنچه بازاریاب ها می توانند یاد بگیرند: شما برای دستیابی به هدف تان نیاز به شعار تبلیغاتی پیچیده ای ندارید. گاهی اوقات پیامی که به دقت طراحی شده باشد، در عین سادگی تمام اهداف شما را برآورده خواهد کرد.

 منبع: فرصت امروز

نظر شما