لوگوهای کوکاکولا و پپسی چگونه طراحی شدند؟

در واقع لوگوها نشانه‌ها، یک حافظه بصری و تاریخچه‌ای برای شرکت به وجود می‌آورند که منعکس‌کننده سنت‌ها، ارزش‌ها و ویژگی‌های رقابتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین لوگو نقش مهمی‌در رشد و ارتقا یک شرکت دارد. امروزه اکثر مردم نسبت به محصولی که می‌خرند یا خدماتی که دریافت می‌کنند، آگاه هستند. علاوه‌ بر کیفیت، مشتریان به دیگر جنبه‌ها مانند مسئولیت اجتماعی، سازگاری با محی‌ زیست و هویت نام تجاری توجه می‌کنند. در طول سال‌ها، از یک نام تجاری بیشتر از یک نشان استفاده می‌شود. در واقع این نشانه‌ها، یک حافظه بصری و تاریخچه‌ای برای شرکت به وجود می‌آورند که منعکس‌کننده سنت‌ها، ارزش‌ها و ویژگی‌های رقابتی است.

 

کوکا کولا

شرط می‌بندیم که نمی‌دانستید لوگو کوکا کولا توسط یک حسابدار معمولی به نام فرانک میسون رابیسون طراحی شده! بارزترین نماد این لوگو نوع فونت اسپنسر ظریف آن است که معمولا این سبک خوشنویسی است که در نامه‌ها و اسناد قرن ۱۹ یافت می‌شود. در سال ۱۸۹۰ شرکت تصمیم می‌گیرد که لوگوی خود را با پیج و تاب دادن کمی‌خاص‌تر کند. پیچ و خم ایجاد شده در حرف C آن را شبیه به درخت گیلاس کرد که از آن گیلاس‌ها آویزان شده بودند . ولی طراحی جدید زیاد دوام نیاورد و امروزه ما کوکا کولا را با همان لوگویی که رابینسون طراحی کرده می‌شناسم و بر روی بطری‌ها می‌بینیم . بعضی اوقات نمی‌توان طرح اصلی و اولیه را شکست داد.

پپسی

در سال ۱۸۹۳، کالیب برادام همچین تصوری نمی‌کرد که لوگویی که طراحی می‌کند تبدیل به یک اثر نمادین در قرن بیستم شود و به فرهنگ مدرن شکل دهد. اولین تغییر این لوگو در سال ۱۹۶۲ صورت گرفت که در آن کلمه ی کولا حذف شد. در حال حاضر کلمه پپسی روی یک آیکون دایره‌ای شکل قرمز، سفید و آبی رنگ قرار دارد و این لوگو روی درب بطری‌ها است. بین سال‌های ۱۹۷۱ و ۲۰۰۵ طراحان لوگو به کار طراحی لوگوی ساده‌تر ادامه داد. در حال حاضر می‌توان مشاهده کرد که لوگوی پپسی به کمال خود رسیده است.

کد خبر : 27941 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۱۴:۰۴

بیشتر بخوانید

نظر شما