تاثیر روانشناسی رنگ در لوگوی نوشیدنی

تاثیر روانشناسی رنگ در لوگوی نوشیدنی

تاثیر رنگ‌ها در مخاطب به قدری زیاد است که تمامی برندهای نوشیدنی در تلاش برای رعایت اصول روانشناختی آن در طراحی لوگوی تجاری خود هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، ما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های درست، تاثیر پیام و اقدامات خود را افزایش دهیم. بدون شک به هر میزانی که ارتباط بیشتری میان عناصر اقدامات ما برقرار باشد، به همان میزان شانس موفقیت ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

در این راستا محققان به ۲ رنگ مهم و پرکاربرد در بین برندهای نوشیدنی، دست پیدا کرده اند که در ادامه به بررسی آن‌ها همراه با دو برند جهانی محبوب نوشیدنی خواهیم پرداخت.

قرمز 

قرمز به خوبی حس هیجان را در افراد تشدید می‌نماید. همچنین دارای معنایی نظیر خشم و قدرت نیز است. در این رابطه تحقیقات نشان می‌دهد با توجه به طبع گرم این رنگ و ویژگی‌هایی که بیان شد، رنگ قرمز باعث افزایش تعداد ضربان قلب و فشار خون می‌شود که امروزه مورد استفاده بسیاری در شرکت‌های مختلف قرار می‌گیرد.
برترین برندهایی که از این رنگ استفاده می‌کنند:

کوکاکولا 

کوکاکولا را باید شناخته شده ترین برند تولیدکننده نوشیدنی دانست که به علت موفقیت بسیار بالای خود، به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی آمریکا تلقی می‌شود. جالب است بدانید که این برند به قدری در زمینه بازاریابی موفق بوده است که امروزه نام کوکاکولا دومین واژه شناخته شده در زبان انگلیسی است. در رابطه با علت انتخاب این رنگ، باید دو نکته را مورد توجه قرار داد، نخست این که همواره قرمز افراد را تحت تاثیر قرار داده و ترکیب آن با رنگ سفید، به نوعی یادآور بابانوئل است که در تبلیغات این برند مورد استفاده جدی قرار می‌گیرد.

استارباکس

این برند بزرگترین شرکت تولیدکننده قهوه در جهان محسوب می‌شود. علت استفاده از رنگ سبز توسط این شرکت را باید در ابتدا به خاطر دانشگاه سان فرانسیسکو دانست. این مکان نخستین جایی بوده است که سه موسس آن، با یکدیگر آشنا شده و به دنبال تحقق ایده خود رفته اند. با توجه به رنگ سبز به کار رفته در لوگو این دانشگاه، استارباکس نیز اولویت خود را بر روی استفاده از آن قرار داده است. با این حال این امر تنها دلیل انتخاب آن‌ها نبوده و بار معنایی این رنگ نیز با نوع کسب وکار آنها ارتباط لازم را داشته است.

منبع: فصل اقتصاد

کد خبر : 27818 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۲۱:۵۱

بیشتر بخوانید

نظر شما