آب بسته بندی

چند ویژگی مهم بازار مصرف کنندگان آب بسته‌بندی در ایران

صنعت آب بسته بندی در ایران کاملا مبتنی بر اقتصاد خانواده است. وقتی معیشت مردم ایران رو به بهبودی است فرصت این را خواهند داشت به غذا و نوشیدنی‌هایی که در فهرست کالاهای ضروری نیست ، گرایش یابند.

یکی از مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین درباره ویژگی‌های جامعه هدف صنعت آب بسته بندی(شامل آب معدنی و آب آشامیدنی) پرسشی را مطرح کرده اند. پیمان فروهر دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی در گفتگوی تفصیلی سال گذشته با پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین به این پرسش پاسخ داده بودند.

اتکا صنعت آب بسته بندی به اقتصاد خانواده

وی گفته بود:«صنعت آب بسته بندی در ایران کاملا مبتنی بر اقتصاد خانواده است. وقتی معیشت مردم ایران رو به بهبودی است فرصت این را خواهند داشت به غذا و نوشیدنی‌هایی که در فهرست کالاهای ضروری نیست ، گرایش یابند. در حال حاضر با توجه به اینکه دسترسی به آب شرب شهری برای مردم فراهم می‌باشد لذا آب بسته‌بندی‌ در فهرست اقلام ضروری آنان قرار نمی‌گیرد به گونه‌ای که گاهی از آن با عنوان محصول لاکچری یا لوکس یاد می‎گردد، این در حالیست که با بهبود شرایط معیشتی خانوار در کشور فرصتی برای مصرف آب بسته بندی نیز فراهم می‌گردد و همین امر موجبات ارتقاء فرهنگ مصرف آب بسته بندی را فراهم می‌سازد.»

طبقه متوسط جامعه گروه هدف صنعت بسته بندی آب است

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی در خصوص جامعه هدف صنعت بسته بندی آب اینگونه بیان کرد که با توجه به اینکه دهک متوسط جامعه از بالاترین درصد جمعیتی کشور برخوردار می‌باشد لذا این گروه از طبقات اقتصادی کشور با توجه به جمعیت بالا به عنوان جامعه هدف در این صنعت محسوب می‌‌شود و فعالان در این صنعت همواره بر این امیدند که ضمن بهبود شرایط اقتصادی خانوار در کشور مصرف آب بسته بندی در این طبقه پر جمعیت افزایش یابد. برهمین اساس هر وقت اقتصاد خانواده دچار تزلزل می‌شود اولین کالایی که از فهرست خرید خانوار حذف می‌شود، آب بسته‌بندی است چرا که جایگزین قابل دسترس آن یعنی آب شرب شهری به راحتی در دسترس آنان است.»

سرانه مصرف پایین است

فروهر  گفته بود «مصرف آب بسته‌بندی ایران ۱۵ تا ۲۰ لیتر است و این میزان نسبت به کشور همسایه ما ترکیه که سرانه مصرفش بالای ۱۵۰ لیتر است»

کد خبر : 27784 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۹/۰۲ - ۰۹:۵۰

بیشتر بخوانید

نظر شما