بازگشت قهوه لاته کدویی استارباکس به منوی فروشگاه‌ها+ تصویر

۱۰ برند برتر جهان در صنعت FMCG/ استارباکس پس از مک دونالد دوم است

استارباکس پس از مک دونالد ارزشمندترین برند صنعت FMCG یا کالاهای زود مصرف در سال ۲۰۱۸ است. استارباکس تنها برند صنعت نوشیدنی فعال در این حوزه است که در بین ۱۰ برند برتر آن قرار دارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین نمودار زیر به نقل از سایت استتیستا ۱۰ برند برتر FMCG را در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد. FMCG مخفف عبارت Fast Moving Consumer Goods است که در فارسی معمولاً به «کالاهای تند مصرف» ترجمه می‌شود. در ساده‌ترین تعریف، کالاهای تند مصرف را کالاهایی می‌دانند که با سرعت بیشتری فروخته می‌شوند و قیمت فروش آنها نسبتاً پایین است. نوشیدنی‌ها، مواد شوینده، مکمل‌های غذایی و سایر محصولاتی که در داروخانه‌ها بدون نسخه عرضه می‌شوند، برخی از اسباب بازی‌ها و محصولات غذایی بسیاری از رستوران‌ها، نمونه‌هایی از کالاهای تندمصرف هستند.

معمولاً (اما نه همیشه) حاشیه سود فروش محصولات تند مصرف به نسبت سایر محصولات، خیلی زیاد نیست و سود تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، از حجم بالای فروش تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین  همانطور که نمودار بالا نشان می‌دهد مک دونالد با ارزش برند ۱۲۶ میلیارد و ۴۴ میلیون دلار  ارزشمندترین برند حوزه کالاهای زود مصرف است و پس از آن استارباکس با ۴۴ میلیارد و ۵۰۳ میلیون دلار و ساب وی با ۱۸ میلیارد و ۷۶۶ میلیون دلار قرار دارند.

کد خبر : 27574 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۲:۵۶

بیشتر بخوانید

نظر شما