اجرای استراتژی برند واحد توسط یک برند بزرگ نوشیدنی

یک برند بزرگ در سال ۲۰۱۵ با تغییر استراتژی خود one brand strategy یا استراتژی برند واحد توانست چهار محصول اصلی خود را زیر چتر برند خودش قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین در این استراتژی کوکاکولا در بازار محصولات خود تغییرات بنیادی داد، معرفی “one brand strategy” که در آن چهار محصول متنوع – کوکاکولا، کُک رژیمی، کوکاکولای زیرو و کوکاکولای لایف – به جای حمایت جداگانه، تحت حمایت یک نام تجاری اصلی قرار گرفتند.

استراتژی جدید در تمام تبلیغات تلویزیونی مورد استفاده قرار گرفت، همچنین حامی‌مالی مسابقات جهانی راگبی شد.

نمودارهای اولیه فروش حاکی از تغییر قابل توجه در این حوزه بوده است. داده‌ها نشان می‌دادند که ارزش کل فروش کوکاکولا بواسطه بکارگیری این استراتژی در انگلستان به مدت ۲۰ هفته تا ۱۸ جولای – مدت زمان اجرای این استراتژی – بالغ بر ۴۶/۱ درصد معادل ۴۸۰ میلیون پوند بوده است. این در حالی است که رقیب اصلی کولا – پپسی – اُفت فروش ۴/۸ درصد معادل ۷/۱۶۱ میلیون پوند داشته است.

با این حال اثبات این موفقیت زمانی قابل قبول خواهد بود که این برند موفق به حفظ این فروش گردد. بر اساس گزارش YouGov Brand Index ، امتیاز اعتبار کوکاکولا اُفت معناداری معادل ۹/۸ در ۶ ماه گذشته داشته است.

منبع:marketingirantalent

کد خبر : 27162 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۸:۱۲

بیشتر بخوانید

نظر شما