به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، اوکراین تا پایان دوره بازبینی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ تغییر قابل ملاحظهای بین عادات مصرفی از قهوه فوری به قهوه تازه ایجاد شد. این تغییر مصرف عمدتا به دلیل قیمت پایینتر هر کیلوگرم قهوه تازه و جایگزینی آن به عنوان یک نوشیدنی سالم و معطر در اوکراین است.
بخش قابل توجهی از اوکراینیها در هنگام خرید قهوه در سال ۲۰۱۷ به طور فعال پیشنهادات تبلیغاتی خود را دنبال میکردند. تخفیفهای ۲۰ درصدی رواج داشت، اگرچه در بعضی موارد قهوه با تخفیف تا ۵۰ درصدی نیز بوده است، بنابراین فروش قهوه تازه افزایش یافت.
البته در سال ۲۰۱۷ فروش قهوه تقلبی و غیرقانونی هم در اوکراین محسوس بود، چراکه قهوه تقلبی در اوکراین تولید و تحت نام برندهای مشهور فروخته میشد.
در سال ۲۰۱۷ شرکتهای اوکراینی Jacobs Ukraina، Nestlé-Ukraine و Strauss Ukraine همچنان به عنوان یکی از بازیکنان برتر در این رده باقی ماندند. Jacobs Ukraina، یک شرکت تابعه از برند معروف Jacobs Douwe Egberts است که به طور انحصاری روی قهوه تمرکز میکند، در حالی که Nestle-Ukraine در رده دوم قهوه فوری حضور دارد.
تولیدکنندگان اوکراینی همچنان با تمرکز بر گسترش دامنه برندها، طعمها و فرمتهای بستهبندی در این دسته متمرکز شدند. به عنوان مثال برند Torgovy DIM Market شروع به واردات و فروش دانههای قهوه تازه تحت نام تجاری Trevi کرد.