استراتژی متنوع‌سازی در بازاریابی چیست؟

بازاریابی یک رستوران با استفاده از نوشیدنی

جذابیت ماجرا زمانی است که با یک مبلغ ناچیز، در مدت زمان حضور در رستوران به انواع نوشابه‌ها و نوشیدنی‌ها به‌صورت سلف سرویس دسترسی پیدا می‌کنید.

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: چند سال پیش  یکی از رستوران‌های ایتالیایی اقدامی‌جالب را برای ایجاد تمایز و جذب مشتری در دستور کار قرار داد. در این رستوران شما مبلغ ثابتی را برای نوشیدنی پرداخت می‌کنید. تا اینجا که همه‌چیز عادی است، اما جذابیت ماجرا زمانی است که با همین مبلغ ناچیز، در مدت زمان حضور در رستوران به انواع نوشابه‌ها و نوشیدنی‌ها به‌صورت سلف سرویس دسترسی پیدا می‌کنید. در واقع این رستوران برای رقابت با سایر رستوران‌های مشابه این تمایز را ایجاد کرده است که دو دلیل می‌تواند داشته باشد: اول اینکه همراه با غذاهای ایتالیایی اغلب نوشیدنی زیادی خورده می‌شود و این امکان با استقبال خوبی از طرف مشتریان مواجه می‌شود و نکته دوم اینکه غالبا کودکان علاقه زیادی به خوردن نوشابه‌ها و انواع نوشیدنی‌های گازدار نشان می‌دهند، به همین دلیل به راحتی می‌توانند این رستوران را از بین سایر رستوران‌های مشابه انتخاب کرده و خانواده را به سمت آن بکشانند.

این اقدام جالب، این رستوران را به یک پاتوق خوب برای خانواده‌ها به‌ویژه کودکان تبدیل کرده است. به محض ته کشیدن لیوان نوشیدنی، پیش‌خدمتی بالای سر مشتری ظاهر می‌شود و سوال می‌کند که آیا می‌خواهید نوشیدنی‌تان را شارژ کنم؟ نکته جالب این مسئله اینجاست که این پیشنهاد ویژه هزینه چندانی را به مدیریت رستوران تحمیل نمی‌کند و حتی ممکن است با رقیق‌تر کردن نوشیدنی، هزینه آن جبران شود.

به‌نظر می‌رسد اینجا کیفیت نوشیدنی‌های رستوران چندان برای مشتریان مهم نیست، مهم همین پیشنهاد ویژ‌ه‌ای است که غذا خوردن آنها را با تفریح و سرگرمی‌همراه می سازد و لذت وقت‌گذرانی در رستوران را بیشتر می‌کند.

کد خبر : 25561 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۱۵:۴۳

بیشتر بخوانید

نظر شما