نکات آموزشی از بازاریابی محتوا کوکاکولا

امروزه اغلب بازاریاب ها از اهمیت محتوا آگاهی دارند. با این حال چالش اصلی شیوه خلق محتوایی جذاب برای جلب نظر مخاطب در میان خیل عظیمی از کمپین هاست. اگر شما قصد عبور از رقابت های بی پایان در راستای جلب نظر مخاطب را دارید، باید محتوای خود را به گونه ای کاملا ویژه و چشم نواز تهیه کنید.

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: گاهی اوقات تولید محتوای مطلوب به هنگام صحبت بسیار ساده تر از زمان عمل است. به همین دلیل در این مقاله ما مجموعه ای از موفق ترین کمپین‌های حوزه بازاریابی محتوایی را برای الگوبرداری شما در کمپین برندتان کنار هم جمع کرده ایم. از ویدئوهای جذاب گرفته تا مطالب وبلاگی زیبا، این مقاله هفت مورد از برترین نمونه‌های بازاریابی محتوایی را برای شما آماده کرده است. همچنین در بخش پایانی هر کمپین یک کادر «نکات کلیدی» برای فهم بهتر اهمیت و نقاط مهم هر کدام از کمپین‌ها در نظر گرفته ایم.

کوکا کولا: «یه کوک به اشتراک بذار»

مقاله خود را با یکی از بهترین کمپین‌های بازاریابی محتوایی از سوی یکی از بزرگ ترین برندهای حال حاضر جهان شروع خواهیم کرد. برند کوکاکولا برای سال‌های متمادی در بازاریابی و تبلیغات ایده‌های تعاملی فوق العاده ای را به کار گرفته است. به طور معمول ایده‌های این برند در عین جذابیت ارتباط عاطفی مطلوبی را نیز با مخاطب برقرار می‌کند. صرف نظر از سایر موفقیت‌های این برند، در اینجا ما قصد توجه به کمپینی را داریم که از سال ۲۰۱۱ و کشور استرالیا شروع شده است.

کمپین «یه کوک به اشتراک بذار» به هر عاشق نوشیدنی‌های کوکاکولا فرصت استفاده از نوشیدنی شخصی سازی شده را می‌دهد. بر این اساس افراد توانایی شخصی سازی بطری خود با درج نام شان را دارند. اگر حوصله این کار را ندارید، جست وجوی نام تان در فروشگاه‌ها (نام‌های زیادی به صورت پیش فرض بر روی بطری‌ها درج شده) نیز جذابیت خاص خود را خواهد داشت. این کمپین به لطف شبکه‌های اجتماعی خیلی زود به شهرت بالایی دست یافت. بر این اساس کاربران پلتفرم‌های مختلف به سرعت شروع به اشتراک گذاری محتوای جالب در مورد کمپین کوکاکولا کردند.

در حالی که این کمپین فعال بود، برند کوکاکولا نام‌های ویژه هرچه بیشتری براساس نوع کشور موردنظر بر روی بطری‌ها درج می‌کرد. نکته مهم درخصوص کمپین این غول دنیای نوشیدنی کاملا روشن است: تمرکز بر روی علاقه مشتریان به شخصی سازی کالاها. به این ترتیب نه تنها ما توانایی یافتن نام مان بر روی بطری را به دست آوردیم، بلکه امکان یافتن نام دوستان مان و هدیه یک نوشیدنی جالب نیز وجود داشت.

با درخواست به اشتراک گذاری یک کوک با دیگران، کمپین شرکت به خوبی بر روی ارتباط عاطفی مشتریان با یکدیگر و البته خود تمرکز کرد. محور اصلی محتوای شرکت به اشتراک گذاری ویدئوها و تصاویر مختلف از نوشیدن محصولات کوکاکولا در میان جمع‌های دوستانه بود. این استراتژی به شرکت در راستای فاصله گیری از رقابت در دنیای بازاریابی کمک کرد. به این ترتیب تمام توجه‌ها به کمپین کوکاکولا جلب شد.

نکات کلیدی

شاید شما بودجه تبلیغاتی به اندازه برند کوکاکولا نداشته باشید. با این حال چنین امری به معنای ناتوانی شما در بازاریابی محتوایی نیست. مفهوم «شخصی سازی» بدون در نظر گرفتن بودجه‌های کلان هم معنای خاص خود را دارد. یکی از ساده ترین راهکارها در این میان استفاده از سرویس‌های ایمیلی برای جلب توجه هرچه بیشتر است. همچنین نحوه رفتار مشتریان به هنگام خرید حرف‌های زیادی برای ما دارد.

منبع: فرصت امروز

کد خبر : 25493 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۲۱:۳۰

بیشتر بخوانید

نظر شما