درس آموزی از تبلیغ نستله برای نسکافه گولد

تبلیغ نستله به طور صریح از مخاطب درخواست نمی کرد که همین حالا «نسکافه گولد بلند» را خریداری نماید، بلکه بیشتر به دنبال خلق احساس و نگرش مثبت برای نام تجاری خود بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین تبلیغات صنعت نوشیدنی  تکتیک‌ها و استراتژی‌های متنوعی  را شامل می‌شود و انتخاب دقیق آنها ضامین موفقیت و تاثیرگذاری یک تبلیغ است. یکی از نمونه‌های کلاسیک موفقیت در تبلیغات نوشیدنی به نکسافه گلد شرکت نستله مربوط است.

شرکت نستله برای تبلیغ  این محصول برنامه ریزی تبلیغاتی دقیقی انجام داد  تا مخاطبش را به سمت این محصول متمایل کند. این شرکت دو تبلیغ با پیام‌های مختلف داشت که یکی از آنها عبارت بود از «پیش از نوشیدن قهوه از آن لذت ببرید» و در جای دیگری بیان کرده بود «هیچ قهوه دیگری بوی خوش گولد بلند را ندارد.» در واقع شرکت نستله از مخاطب می‌خواست تا درباره بوی خوش قهوه فکر کند و سپس «نسکافه گولد بلند» را با آن مرتبط می‌ساخت. نستله می‌خواست مخاطب به سمت این باور حرکت کند که «نسکافه گولد بلند» این تجربه یعنی لذت بردن از قهوه پیش از نوشیدن آن را  را بهتر از سایر قهوه‌های موجود در بازار خلق می‌کند و به طور حتم این کار بیشتر یک فرایند ذهنی محسوب می‌شد.
در عین حال تبلیغ مذکور به طور صریح از مخاطب درخواست نمی‌کرد که همین حالا «نسکافه گولد بلند» را خریداری نماید، بلکه بیشتر به دنبال خلق احساس و نگرش مثبت برای نام تجاری خود بود. این نگرش مثبت به نام تجاری، همان چیزی است که بالاخره منجر به خرید خواهد شد.
ایران

کد خبر : 24907 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۰۶ - ۱۸:۴۲

بیشتر بخوانید

نظر شما