آشنایی با دو نمونه موفق بازاریابی محتوا در صنعت نوشیدنی

۷۲ درصد از بازاریابان احساس میکنند که بازاریابی محتوا، بهتر از تبلیغات مجله ای می‌تواند باعث بازگشت سرمایه ی شان شود و ۶۹ درصد نیز بر این باورند که بازاریابی محتوا بهتر از ایمیل و روابط عمومی‌است.

پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین: بازاریابی محتوا، یکی از جدیدترین اشکال بازاریابی و در عین حال موثرترین آن است. براساس یک نظرسنجی که شورای محتوای سفارشی انجام داده است، ۷۲ درصد از بازاریابان احساس میکنند که بازاریابی محتوا، بهتر از تبلیغات مجله ای می‌تواند باعث بازگشت سرمایه ی شان شود و ۶۹ درصد نیز بر این باورند که بازاریابی محتوا بهتر از ایمیل و روابط عمومی‌است. با وجود این آمار، هنوز هم برخی از بازاریابان نسبت به بازاریابی محتوا، کمی‌تردید دارند. در ادامه، ۲ شرکت نوشیدنی که از طریق بازاریابی محتوای موثر، پیشرفت کرده اند را بیان کرده ایم تا اگر هنوز هم در مورد قدرت این استراتژی جدید شک دارید، با خواندن داستان‌های موفقیت آمیز بزرگان بازاریابی محتوا به یقین برسید.

ردبول

ردبول  بخاطر استفاده از بازاریابی محتوا در جذب مشتری بیشتر برای نوشیدنی‌های انرژی زا،  معروف است. طبق گزارش‌ها، این شرکت در سال ۲۰۱۳، بیش از ۳ برابر سود خود را از فروش مانستر  بدست آورده است که این میزان فروش نیز به خاطر استفاده از Red Bull TV بوده تا توانسته باعث پیشرفت روزافزون این برند شود.

Red Bull TV، وب سایتی است که ویدئوها و پخش‌های زنده از رویدادهای سراسر جهان را به مخاطبان خود ارائه میدهد. با توجه به گفته ی مجله ی Target Marketing، Red Bull یکی از اولین شرکت‌هایی که برای مشتریانی ثابت خود، محتوا تولید کرده است. محتوای‌های جذاب و ماجراجویانه ای که Red Bull منتشر کرد باعث شد افرادی که به فعالیت‌های ماجراجویانه علاقه داشتند به سمت این برند جذب شوند و از سایر برندها فاصله بگیرند.

نکته ی کلیدی: نیازی نیست که برای تولید محتوا، حتما در زمینه ی فعالیت خود، محتوا تولید کنید بلکه برای موفقیت در استراتژی محتوا، باید بر فعالیت‌هایی که مشتریان شما به آن علاقه مند هستند، متمرکز شوید و در همان زمینه محتوا تولید کنید.

کوکا کولا

کوکا کولا یکی دیگر از برندهای کلاسیک و از بزرگان بازاریابی محتوا است که برای افزایش سهم بازار خود، از قدرت بازاریابی محتوا استفاده کرده است. بهبود استراتژی برند تجاری در زمینه ی فعالیت کوکاکولا، بسیار مهم است زیرا فروش نوشیدنی‌های غیر الکی در دهه ی گذشته کاهش یافته است.

استراتژی محتوای جدید کوکا کولا، &#۸۲۲۱; Content ۲۰۲۰&#۸۲۴۳; نام دارد که موسسه ی بازاریابی محتوا، به خاطر ابتکاری که در این طرح به کار رفته است از کوکاکولا قدردانی کرده است. کوکاکولا اعلام کرده است که برای پیشرفت برند تجاری خود، تا جایی که بتواند از محتوا استفاده خواهد کرد. Jonathan Mildenhall، معاون استراتژی تبلیغات جهانی و برتری خلاقیت، بر این باور است که محتوا در پیشرفت برند این شرکت، نقشی اساسی داشته است:

&#۸۲۲۰;تبلیغات کنندگان به دلیل ارتباط ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، به محتوای بسیار بیشتری نیاز دارند تا ارتباط خود را با مشتریان خود حفظ کنند. اگر میخواهید در سراسر دنیا شناخته شوید و به موفقیت برسید، باید ایده‌هایتان از اساس، بسیار فوق العاده و با کیفیت باشند.&#۸۲۲۱;

بازاریابی محتوا، نقش مهمی‌در موفقیت برند این شرکت داشته است. صنعت نوشیدنی به دلیل اینکه درآمدهای آن کاهش پیدا کرده است با چالش‌هایی روبروست، اما کوکاکولا توانسته بهتر از PepsiCo، Cott و سایر تولید کنندگان عمل کند و به موفقیت برسد.فروش محصولات امسال کوکاکولا آغاز شده است و به گفته ی Hephzy Asaolu نویسنده ی Business ۲ Community، اسناد مستحکمی‌وجود دارد که نشان میدهد رشد درآمد کوکاکولا با بازاریابی محتوای این شرکت در ارتباط است و کوکاکولا از این طریق توانسته با مشتریان خود در سراسر جهان، ارتباط برقرار کند.

منبع: برگرفته از  گروه الو محتوا

کد خبر : 24511 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۲۹ - ۱۶:۰۳

بیشتر بخوانید

نظر شما