رشد مصرف آبمیوه در خاورمیانه و آفریقا تا سال 2021

کاهش فروش آبمیوه در مصر به دلیل افزایش قیمت‌ها

در سال ۲۰۱۷، حجم فروش آبمیوه به دلیل افزایش قیمت و تورم ۳۰ درصدی که به دلیل اصلاحات اقتصادی توسط دولت مصر ایجاد شده بود، کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، رقابت شدیدی بین برندهای مختلف آبمیوه مصر با کیفیت‌ها و قیمت‌های متفاوت وجود دارد. برخی از برندها به خوبی شناخته شده‌اند، در حالی که تولیدکنندگان محلی دیگری در مناطق حومه شهر وجود دارند و معمولا غیر مجاز هستند. داشتن یک شبکه توزیع قوی یکی از عوامل تعیین‌کننده برای رقابت آبمیوه‌های مصری است.

در سال ۲۰۱۷، حجم فروش آبمیوه به دلیل افزایش قیمت و تورم کاهش یافت، در حالی که رشد ارزش خالص تجاری بالایی را ثبت کرد. نرخ تورم نیز در همین سال به ۳۰ درصد رسید که این رقم رکوردی بود که توسط دولت به عنوان بخشی از اقدامات اصلاحی اقتصادی ایجاد شده بود.

کاهش ارزش پول محلی، استفاده از مالیات بر ارزش افزوده، لغو بخشی از سوخت و یارانه به معنای هزینه‌های تولید بالا در سال ۲۰۱۷ بود، زیرا تولیدکنندگان این افزایش هزینه‌ها را روی محصولات تولیدی خود اعمال می‌کردند و این سبب افزایش فروش آبمیوه شد.

تولیدکنندگان غیر مجاز آبمیوه در مصر فعالیت می‌کنند، به خصوص در مناطق روستایی که امکان توزیع وجود دارد. گزارش‌های مربوط به از بین بردن محصولات تاریخ مصرف گذشته آبمیوه یا محصولاتی که استانداردهای مصرف را رعایت نمی‌کنند، نیز گواه بر این موضوع است.

کد خبر : 24483 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۲۹ - ۱۰:۰۴

بیشتر بخوانید

نظر شما