استارتاپ های غذایی و نوشیدنی

دلایل گرایش شرکت‌های غذایی و نوشیدنی به همکاری با استارت‌آپ‌ها

شرکت‌های بزرگ غذایی و نوشیدنی به دنبال این هستند که بدانند در بازار چه می گذرد. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال یافتن راهی برای رشد در این محیط هستند. این کار با سرمایه‌گذاری یا همکاری با برخی استارت آپ ها رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، شرکت‌های بزرگ موادغذایی و نوشیدنی وارد بازی استارت آپ‌ها شده‌اند. در سال‌های اخیر، شرکت‌هایی مانند Chipotle، Chobani، Land O”Lakes و Pepsico وارد برنامه‌های شتاب دهنده استارت آپ‌ها شده اند تا به نوآوری در استارت آپ‌های غذایی و نوشیدنی کمک کنند و کسب و کار خود را افزایش دهند. سی ان ان مانی گزارشی در این باره منتشر کرده است که طبق این گزارش، پروژه Chipotle”s Aluminaries گروهی از مربیان استارت آپ‌های مشهور از جمله سرآشپز ریچار بلیس و کارآفرین کیمبل ماسک را پیشنهاد می‌دهد.

انکوباتور Chobani هم به هر استارت آپ شرکت کننده ۲۵ هزار دلار می‌دهد. همین کار را هم Land O”Lakes Dairy Accelerator انجام می‌دهد.

هیچ کدام از این شرکت‌ها سهامی‌در استارت آپ‌ها ندارند. آن‌ها می‌گویند این برنامه‌ها تنها راهی برای کمک به کسب و کارهای جوان و در نهایت به خود آنهاست. البته این تمام داستان نیست.

با برنامه‌های شتاب دهنده، شرکت‌ها امیدوارند بتوانند در آینده وضعیت بهتری داشته باشند. به گفته فعالان این بخش، زنجیره غذا به شدت در حال تغییر است.

به گفته آنها، برندهای مواد غذایی و نوشیدنی به مردم دیکته می‌کنند که چه چیزی را بخورند. اما حالا رقبای جوان به مردم انتخاب‌های بیشتری می‌دهند و سرعت کار بالا رفته است.

حالا شرکت‌های بزرگ مواد غذایی به دنبال این هستند که بدانند در بازار چه می‌گذرد. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال یافتن راهی برای رشد در این محیط هستند. این کار با سرمایه گذاری یا همکاری با برخی استارت آپ‌ها رخ خواهد داد.

مثل یک کارآفرین فکر کنید 

کریس روبرت، مدیر اجرایی شرکت لبنیاتی Land O”Lakes می‌گوید: سلیقه مصرف کنندگان به سرعت در حال تغییر و تحول است و شرکت‌ها باید خود را با این تغییرات هماهنگ کنند.
ذائقه نسل جدید هم متفاوت است و این به این معنی است که برندها باید مدام خود را به روز کنند. به همین دلیل هم کار با استارت آپ‌ها می‌تواند راه حل‌های خلاقانه برای مشکلات رایج شرکت‌ها ارائه دهد.

حتی بعضی از این سرمایه گذاری‌ها در استارت آپ‌های جمع آوری زباله‌های موادغذایی است. مثلا برنامه Chipotle، بشردوستانه است.

منبع: فصل اقتصاد

کد خبر : 24414 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۹:۰۰

بیشتر بخوانید

نظر شما