نمایشگاه ایران اگروفود

برنامه‌ریزی ضعیف رسانه‌ای نمایشگاه آگرفود

روز اول بیست چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران آگروفود با موضوع صنعت نوشیدنی و غذا در حالی برگزار شد که بازتاب رسانه‌ای مناسب و در خور نام خودش را نداشت و اثر چندان زیادی در رسانه‌ها از برگزاری این نمایشگاه دیده نشد. این ضعف رسانه‌ای و ارتباطی به طور حتم در کاهش جایگاه و اهمیت این رویداد مهم تاثیرخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین نمایشگاه مهم ایران آگروفود در حالی وارد دومین روز برگزاری خود شد که روز اول و افتتاحیه آن بازخورد ضعیفی در رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب داشت. ضعف اطلاع‌رسانی درباره این نمایشگاه مهم باعث شد مردم نیز در روز اول استقبال زیادی از آن نکنند. این در حالی است که نمایشگاه‌های مشابه در سایر صنایع با انتشار پیش‌خبرهای گسترده درباره روز و کیفیت برگزاری نمایشگاه و همچنین پوشش گسترده اخبار برگزاری آن، باعث جذب تعداد زیادی بازدیدکننده تخصصی و عمومی‌می‌شوند.

بی توجهی برگزارکنندگان نمایشگاه اگروفود به رسانه‌ها

در عین حال عدم حضور مسئولان در سطح وزیر در افتتاحیه نمایشگاه آگروفود  یا بازدید از آن در بی توجهی رسانه‌ها به پوشش این رویداد مهم نیز تاثیرگذار است. رسانه‌ها به طور معمول به پوشش اخبار رویدادهایی که افراد مشهور و تاثیرگذار در آن حضور دارند؛ تمایل بیشتری نشان می‌دهند اما نمایشگاه آگروفود در این دوره و دست کم در افتتاحیه آن فاقد چنین جذابیتی برای رسانه‌هاست.

پوشش ضعیف رسانه‌ای نمایشگاه آگروفود در حالی است که تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ و کوچک داخلی فعال در صنعت غذا و نوشیدنی و همچنین تعداد زیادی از شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حاضر شده‌اند و به طور طبیعی انتظار دارند خبر حضور آنها در نمایشگاه از سوی مسئولان برگزاری آن یا ستاد خبری نمایشگاه به طور گسترده منتشر شود. این شرکت‌ها  به طور معمول حضور در نمایشگاه را فرصتی برای گسترش ارتباطات خود با سایر شرکت‌ها و همچنین ارتباط با مشتریان و بالا رفتن میزان آگاهی از نام برند خود می‌دانند که البته نمایشگاه ایران آگروفود با اطلاع رسانی ضعیف درباره این فرصت یا دست کم بخشی از این فرصت را از آنها گرفته است. با این وضعیت اطلاع‌رسانی داخلی احتمالا تکلیف اطلاع‌رسانی خارجی و بین‌المللی نمایشگاه هم معلوم است و برنامه دندان‌گیری برای اطلاع‌رسانی وجود ندارد؛ آن هم درباره رویدادی که نامش نمایشگاه«بین المللی» آگروفود است.

ساعت برگزاری این نمایشگاه هم در کاهش تاثیرگذاری ارتباطی این نمایشگاه موثر است. معلوم نیست چرا ساعت برگزاری نمایشگاه از ۱۰ صبح تا ۶  بعدازظهر است و چرا نیم ساعت قبل از پایان ساعت رسمی‌نمایشگاه از بازدیدکنندگان درخواست می‌شود که صحن نمایشگاه را ترک کنند.

همه این عوامل دست به دست هم داده است تا نمایشگاه ایران آگروفود تاثیرگذاری ارتباطی و رسانه‌ای لازم را نداشته باشد و این نمایشگاه با وجود عنوان بین‌المللی حتی در سطح ملی هم بازتاب چندانی نداشته باشد. با این حال به نظر نمی‌رسد این بازتاب ضعیف چندان بر مسئولان برگزاری نمایشگاه گران آمده باشد. گویا که شهر در امن امان است و همه آرام خوابیده‌اند!

کد خبر : 2396 تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ۱۳:۴۶

بیشتر بخوانید

نظر شما