9 روش برای تبلیغات موثر در صنعت نوشیدنی

تحلیل ۴ شعار تبلیغاتی برتر در دنیای صنعت نوشیدنی

بسیاری از شعارهای موفق تبلیغاتی از کلمات کاملا عادی و رایج در مکالمات روزمره تشکیل شده‌اند. با این حال یک شعار تبلیغاتی مطلوب کاری بیشتر از صرف کنار هم گذاشتن کلمات و ترغیب مردم به صحبت پیرامون برند شما انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین،در دنیای تبلیغات معمولا موفقیت یک کمپین به شعارش بستگی دارد. براین اساس هرچه شعار تبلیغاتی دلنشین و قوی تری داشته باشیم، شانس مان برای موفقیت بیشتر خواهد شد. به هر حال همین کلمات هستند که مشتریان شما به یاد می‌سپارند. در حقیقت بسیاری از شعارهای موفق از کلمات کاملا عادی و رایج در مکالمات روزمره تشکیل شده اند. با این حال یک شعار تبلیغاتی مطلوب کاری بیشتر از صرف کنار هم گذاشتن کلمات و ترغیب مردم به صحبت پیرامون برند شما انجام می‌دهد. این المان تبلیغاتی متن شعار را وارد زندگی مردم می‌کند.

در این مقاله چند نمونه از شعارهای تبلیغاتی موفق و محبوب در صنعت نوشیدنی به نقل ار روزنامه فرصت امروز مورد بررسی قرار گرفته است. هدف از این بررسی الگوبرداری فعالان صنعت نوشیدنی در جهت طراحی شعار برند است

دکتر پِپِر: “بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد، چیست؟”

کمپین “بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد، چیست؟” در سال ۲۰۰۹ از سوی برند دکتر پِپِر، فعال در زمینه تولید نوشیدنی، معرفی شد. از آن زمان تا به حال این شعار موفقیت بسیار زیادی را برای آنها به ارمغان آورده است. بی تردید عبارت آهنگین تبلیغ این شرکت در کنار شوخی‌هایی که پیرامون آن درست شده نقش بسیار زیادی در این موفقیت بازی می‌کند. دلیل موفقیت این کمپین و شعار تبلیغاتی اش در دو نکته خلاصه می‌شود. نخست اینکه دکتر پِپِر به خوبی مشتریان خود را می‌شناسد. دوم اینکه آنها به خوبی ماهیت برندشان را مورد بررسی قرار داده اند. هر برندی که این دو المان را رعایت کند، در طراحی شعار تبلیغاتی اش موفق عمل خواهد کرد.

ردبول: «این محصول به تو بال می‌دهد»

برند ردبول برای سال‌های متمادی از عبارت “این محصول به تو بال می‌دهد” به عنوان شعار تبلیغاتی اش استفاده کرده است. دلیل اصلی تاثیرگذاری و ثمربخشی این شعار در کنار ماندگاری طولانی اش هوشمندی آن است. براین اساس تمثیل بال حکایت از افزایش انرژی مصرف کنندگان نوشیدنی دارد. بی شک این حکایت تمثیلی تاثیرگذاری بسیاربیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت. شعار تبلیغاتی ردبول یکی از بهترین نمونه‌ها برای الهام گیری در زمینه طراحی شعارهای زیبا و در عین حال تمثیلی است.

تیپو: «با تیپو فقط OO خواهید داشت»

برند تولید چای تیپو در طول سال‌های گذشته شعارهای تبلیغاتی مختلفی را طراحی و به کار برده است. با این حال شعار فعلی شرکت به دلیل سادگی و قابلیت به یادسپاری بالایش در چند سال اخیر گزینه اصلی تیپو محسوب می‌شود. عبارت OO در این شعار تبلیغاتی به معنای واکنش افراد به نوشیدن چای شرکت است. براین اساس همه مصرف کنندگان از شدت رضایت متعجب خواهند شد، این معجزه چای تیپو است.

کارلزبرگ: «به احتمال زیاد بهترن نوشیدنی جهان»

کارلزبرگ یکی دیگر از برندهایی است که به خوبی مشتریان خود را می‌شناسد. براین اساس طراحی شعار تبلیغاتی «به احتمال زیاد بهترین نوشیدنی جهان» در عمل تاثیرگذاری زیادی بر روی مخاطب به همراه داشت. این کمپین در کنار عبارت جسورانه ای که دارد، همراه با ایده‌های جانبی فراوانی هم هست. به این ترتیب کارلزبرگ درس بزرگی به دیگر برندها در زمینه استفاده از ایده‌های جانبی داده است. به این نکته مهم توجه کنید که عبارت «به احتمال زیاد» از اطمینان ۱۰۰درصدی حکایت ندارد. یعنی شرکت آنقدر هم با اطمینان به مخاطب دستور نمی‌دهد. این امر حق انتخاب را برای مشتری باقی می‌گذارد. به عبارت دیگر، پسند نوشیدنی‌های کارلزبرگ بستگی به سلیقه مشتری دارد.

کد خبر : 22733 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۲۱:۲۶

بیشتر بخوانید

نظر شما