آب بسته بندی

حال و روز متفاوت صنعت آب بسته بندی در اروپا نسبت به ایران

در حالی که صنعت آب بسته بندی در ایران دچار بحران مواد اولیه بطری و خاموش شدن کارخانه‌ها است اما این صنعت در اروپا از رشد نسبتا مناسبی در میان نوشیدنی‌های غیرالکلی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین جدول زیر میزان فروش و درآمد صنعت آب بسته بندی را در میان نوشیدنی‌های غیرالکلی(آبمیوه، آب بسته‌بندی و سافت درینک) نشان می‌دهد. بر این پایه میزان  درآمد  آب بسته بندی از ۱۶٫۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ به ۲۱٫۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید که معادل ۲۳٫۲ درصد کل در آمد نوشیدنی‌های غیر الکلی است. در مجموع جدول فوق بیانگر رشد بازار آب بسته بندی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ است.

آب بسته بندی اروپا

در نمودار زیر همچنین آمده است که آب بسته بندی در سال ۲۰۱۰ حدود ۴۴٫۵ درصد حجم کل فروش نوشیدنی‌های غیرالکلی را داشت که این میزان در سال ۲۰۲۱ به ۵۰٫۷ درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین مصرف آب بسته‌بندی در جهان در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ یعنی در ظرف ۱۰ سال ۱۷۹ میلیارد گالن افزایش یافته است.

مار و ارقام جهانی نشان می‌دهد که کشور مکزیک بیشترین سرانه مصرف آب بسته‌بندی  شده در بین همه کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶  را با مصرف سرانه ۶۷٫۲ گالن داشته است. ایتالیا با سرانه مصرف ۱۸۸٫۵ لیتر آب بسته‌بندی شده در سال ۲۰۱۶ بیشترین آمار مصرف این محصول را در بین کشورهای اروپایی داشت.

به گفته پیمان فروهر دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی سرانه مصرف آب بسته بندی در ایران بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر است که اگر این سرانه را ۱۷٫۵ لیتر در نظر بگیریم آنگاه هر آلمانی بین ۸ تا ۹ برابر یک ایرانی و هر آمریکایی در سال چیزی بین ۷ تا ۹ برابر یک ایرانی آب بسته بندی شده مصرف می‌کند.

به گفته فروهر به دلیل بحران در تامین مواد اولیه بسته بندی در سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۳۰ تا۴۰ درصد کارخانه‌های این صنعت در ایران تعطیل شده‎اند.

چین بزرگترین مصرف کننده آب بسته بندی در جهان در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۷ درصد آب بسته بندی جهان را مصرف می‌کرد که  پیش بینی شده این مقدار در سال ۲۰۲۰ به ۲۰ درصد خواهد رسید.

 

کد خبر : 22528 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۰:۴۹

بیشتر بخوانید

نظر شما