بی‌اطلاعی مدیرعامل بورس کالا از چرایی بحران بطری+ فیلم

نمایی از بازار بطری شیشه‌ای در جهان

استفاده از شیشه در بازارهای بالغی مانند اروپا و استرالیا طرفداران بیشتری دارد و از این نوع بسته بندی نه تنها در صنعت نوشیدنی که در صنایعی مانند سس، ادویه‌ها و چاشنی‌ها هم استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین بسیاری از کارشناسان و طرفداران محصولات سلامت محور بسته بندی شیشه را بهترین نوع بسته بندی برای نوشیدنی یا دست کم بیشتر نوشیدنی‌ها می‌دانند. در ادامه به چند نکته مهم درباره بازار بسته بندی شیشه در حوزه مواد غذایی و نوشیدنی سراسر دنیا اشاره می‌کنیم:

۱- درسال ۲۰۱۶ میزان تقاضا برای بطری شیشه ای از کانال خرده فروشی‌ها چیزی در حدود ۳۰۵ میلیارد واحد بود و پیشی بینی شده این مقدار تا سال ۲۰۲۰ تنها ۱ درصد رشد داشته باشد.رشد بازار بطری‌های PET و فلزی از بطری‌های شیشه بیشتر است.

۲- بطری‌های شیشه بیشترین اقبال را در صنعت آبجوسازی دارند و پیش بینی شده که رشد یک درصدی این بازار تا سال ۲۰۲۰  بیشتر به خاطر افزایش تقاضای آبجو  در کشوری مانند چین حاصل شود.

۳- در شرایطی که بسیاری از مصرف کنندگان خواهان بسته‌بندی سالم و آن نوع از بسته بندی هستند که موادش کمترین تماس و ترکیب را با محتویات نوشیدنی و غذا داشته باشد، بسته‌بندی شیشه‌ای همچنان جایگاه برتر را دارد.

۴- استفاده از شیشه در بازارهای بالغی مانند اروپا و استرالیا طرفداران بیشتری دارد و از این نوع بسته بندی نه تنها در صنعت نوشیدنی که در صنایعی مانند سس، ادویه‌ها و چاشنی‌ها هم استفاده می‌شود.طبق آمار منتشر شده سال ۲۰۱۶ توسط فدراسیون ظروف شیشه‌ای اروپایی (FEVE)، محصولات بسته‌بندی شیشه‌ای در اروپا تا ۲٫۹% حجم (تن) و به اندازه ۲٫۱% در واحدها رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین هر کدام از بسته‌بندی‌های پلاستیکی، شیشه‌ای و فلزی البته دارای نقاط ضعف و قوت نسبت به یکدیگر هستند. در این مطلب با انوع این نقاط ضعف و قوت آشنا می‌شوید.

کد خبر : 15469 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۱:۳۶

بیشتر بخوانید

نظر شما