صادرات چاى ترکیه به 93 کشور جهان

چند نکته درباره بازار چای ترکیه

چای سیاه در ترکیه محبوبیت بسیاری دارد و چای کیسه‌ای همچنان انتخاب راحت‌تری برای آنهاست. طی سال‌های اخیر نیز گرایش به مصرف محصولات سلامتی و به ویژه چای لاغری در میان جوانان ترک افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، چای سیاه، محبوبترین نوشیدنی داغ ترک‌هاست و مصرف آن با افزایش جمعیت‌شان همچنان افزایش می‌یابد. درآمد تولید نوشیدنی غیر الکلی در ترکیه سال ۲۰۱۷، حدود ۱٫۶۹ میلیون دلار بود اما پیش بینی می‌ در سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ این درآمد با افزایش ۱۶ میلیون دلاری مواجه شود.

افزایش روزافزون جمعیت شهری و محدودیت زمانی مردم ترکیه به دنبال روش‌های راحت تر و عملی تر آماده‌سازی چای هستند، بنابراین tea bag (چای کیسه‌ای) همچنان انتخاب خوب و راحتی برای آنهاست.

توجه مصرف‌کنندگان به عطر و طعم چای گیاهی و ​​میوه‌ای افزایش داشته است به طوری که مصرف چای‌های گیاهی در ترکیه به دلیل تبلیغات این چای‌ها برای کاهش وزن و لاغری در بین مصرف‌کنندگان شهری جوان افزایش یافته است.

شرکت Cay Isletmeleri Genel Müdürlügü در سال ۲۰۱۷ با توجه به شبکه توزیع گسترده، قیمت‌های رقابتی و آگاهی مصرف‌کنندگان از نام تجاری Caykur همچنان به تولید چای خود ادامه داد. با این وجود، این شرکت با فشارهای رقابتی از برندهای Lipton، Dogadan و Dogus مواجه است.

گرایش به محصولات سلامت‌محور به همراه تقاضای روزافزون برای تنوع طعم، منجر به تحولات جدید محصول شده است.در سال ۲۰۱۷ یونیلور پنج محصول میوه‌ای و گیاهی را در فرمت شل با بسته‌بندی‌های طبیعی که حاوی اطلاعات در مورد پروسه‌های تولید و گیاهان است، تولید کرد. شرکت یونیلور همیشه یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده مواد نوشیدنی و غذایی و مالک برند لیپتون است و به تازگی وارد بازار تولید چای میوه‌ای و گیاهی هم شده است.

فروش سفارش آنلاین نوشیدنی در ترکیه همچنان ادامه دارد. با توجه به افزایش مصرف‌کنندگان برای خرید آنلاین، سفارش آنلاین همچنان افزایش می‌یابد. شرکت‌های پیشرو با توجه به افزایش این روند، به راه‌اندازی وب سایت‌های خود اقدام کردند.

کد خبر : 15131 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۰:۵۷

بیشتر بخوانید

نظر شما