سهم بازار برندهای چای روسی در سال 2017

۶ نکته کلیدی درباره بازار چای روسیه

چای روسیه در سال ۲۰۱۷ با کاهش مصرف مواجه شد.شرکت‌های پیشرو نیز در این میان به سرمایه‌گذاری روی محصولات قبلی خود پرداخته اما شرکت‌های کوچک در فروش سهام خود دچار مشکل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، مصرف چای در روسیه در سال ۲۰۱۷ برای سومین سال متوالی کاهش یافته است. دلیل اصلی کاهش قدرت خرید مصرف کننده و افزایش رقابت چای با قهوه است.

چای سیاه بیشترین طرفدار را در روسیه دارد. ترجیح مصرف‌کنندگان چای سیاه در روسیه به آرامی‌تغییر می‌کند و میزان وفاداری بالایی به آن وجود دارد.

روس‌ها چای‌خورهای قهاری هستند، که یکی از دلایل آن شرایط آب و هوایی است. سابقه چای در روسیه به حدود ۴۰۰ سال پیش باز می‌گردد، زمانی که یکی از حکمرانان مغول حدود ۷۰ کیلو چای به تزار روسیه هدیه داد. از آن پس چای به عنوان یک نوشیدنی بسیار لوکس به دربار تزار و خانواده‌های اشرافی راه پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۷ قیمت خرده‌فروشی‌ چای روسیه نسبت به دو سال گذشته که رشد دو برابری داشت کمی‌کاهش یافت. علت این کاهش ثابت ماندن ارزش روبل در سال ۲۰۱۷ بوده است.

در سال ۲۰۱۷ بازار چای روسیه غیر رقابتی و بدون تغییر باقی ماند تا جایی که برند Orimi Trade در سال ۲۰۱۷، رهبر مطلق فروش چای باقی ماند و بیش از یک سوم فروش را به خود اختصاص داد.

شرکت‌های پیشرو روسی در سال ۲۰۱۷ در ارتقای برندهای قبلی چای خود و بدون سرمایه‌گذاری در محصولات جدید متمرکز شدند اما شرکت‌های کوچک با معرفی محصولات جدید در بسته‌بندی‌های پر زرق و برق در فروش سهام خود دچار مشکل شدند.

برندهای داخلی در روسیه سهم بزرگتری نسبت به برندهای خارجی چای دارند. از ۱۰ برند چای پرفروش در روسیه، شش برند داخلی هستند (Princess Gita, Maysky, Greenfield, Princess Noori, Princess Java, Princess Kandi) و چهار برند خارجی(Ahmad Tea, Akbar, Riston ،Lipton)

کد خبر : 15031 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۳:۴۱

بیشتر بخوانید

نظر شما