دلیل تغییر لوگوی نوشیدنی‌ استارباکس چیست؟

دلیل تغییر لوگوی نوشیدنی‌ استارباکس چیست؟

ما اکنون همه شرکت های مهم را با لوگوی آن ها می شناسیم، طراحی لوگو برای مدیران شرکت ها اهمیت بسیار زیادی دارد. به تازگی در یک تحقیق، شرکت C+R Research بعضی از برندهای بزرگ را بررسی کرد که یکی از آنها لوگوی استارباکس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، به تازگی در یک تحقیق، شرکت C+R Research بعضی از برندهای بزرگ را بررسی کرد که یکی از آنها لوگوی استارباکس است و طراحی لوگوی آن‌ها با گذشت زمان چطور در ارتباط با درآمدشان تغییر پیدا کرد. نتایج این تحقیق نتایج مهمی‌را درباره طراحی لوگوی شرکتی نشان داد و اینکه برندینگ مجدد چه فایده‌ها و ریسک‌هایی را برای کسب و کارها به دنبال خواهد داشت.

این تحقیق شامل یکی از مشهور ترین اسامی‌در جهان از جمله استارباکس است. برخی از این کمپانی‌ها لوگوی خود را بارها تغییر داده‌اند، و بعضی به ندرت دست به تغییر زده اند. برخی از آنها طراحی‌های لوگوی خود را کاملا تغییر دادند، و برخی دیگر تنها تغییراتی جزئی در لوگوی خود دادند.

لوگوی استارباکس (Starbucks)

فروشگاه بسیار مشهور قهوه استارباکس در سال ۱۹۷۱ با نسخه ای کلاسیک و قهوه ای از لوگوی دایره ای حالا شناخته شده آن تأسیس شد. این شرکت طرح سبز و سفید را ابتدا در سال ۱۹۸۷ به کار برد، و مدتی بعد آن را با سبکی شکیل تر در سال ۱۹۹۲ زیباتر کرد. در سال ۲۰۱۱، استارباکس متن Starbucks Coffee را بطور کامل از لوگوی خود حذف نمود و تنها تصویر وسط باقیماند. هر ریبرندینگ، تکراری جدید از همان لوگو با تغییرات کمی‌بود که اغلب منجر به طراحی شیک تر و مینیمالیست تری شد.

این مطالعه نشان می‌دهد که با اینکه درآمد هر شرکت در زمان تغییر لوگو بعضی وقت‌ها گاهی دچار نوسان می‌شد، ولی هیچ ارتباط ثابتی وجود ندارد: مت زایکوفسکی مدیر توسعه شرکت Digital Third Coast معتقد است که شرایط پیرامون ریدیزاین و محصول یا خدمت واقعی احتمالاً اهمیت بیشتری دارد. او می‌گوید:

«یک چیزی که این تحلیل به اثبات می‌رساند این است که بسیاری از بازاریاب‌هایی که نگران ارتباط بین زیبایی برند و درآمد هستند بهتر است که ابتدا به موضوعات دیگری توجه کنند. هیچ ارتباط ثابت و قابل توجهی وجود نداشته که نشان دهد لوگوهای متفاوت منجر به فروش بیشتر یا کمتر می‌شود. مهم ترین الگویی که ما متوجه شدیم این است که بسیاری از برندهای بزرگ به خصوص برندهای تکنولوژی، در سال‌های اول حساسیت بسیاری روی لوگوی خود نشان می‌دهند، ولی به محض اینکه به موفقیت می‌رسند و رشد شگرفی را تجربه می‌کنند، دیگر لوگوی خود را تغییر نمی‌دهند.»

با این حال، مؤسسه C+R چندین نتیجه گیری از مزایا، موانع و مشکلات پیرامون ریدیزاین لوگو مطرح کرده است.

چه زمانی باید لوگوی خود را تغییر دهید؟

• وقتی که لوگوی شما منسوخ و قدیمی‌است.

• وقتی که شرکت شما خط محصول خود را گسترش می‌دهد.

• وقتی که شرکت‌ها با هم ترکیب می‌شوند.

• وقتی که نیاز به کاهش تصورات منفی مرتبط با برند است.

• وقتی که برند جهانی شده و زبان در آن اهمیت کمتری پیدا کرده است.

ریدیزاین لوگو چه ریسک‌هایی در بر دارد؟

• اگر مشتریان به لوگوی کنونی وابستگی داشته باشند، ریدیزاین می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و به فروش لطمه بزند.

• گرفتن فیدبک قبل از انتشار لوگو، میتواند ضعف‌های موجود در ریدیزاین را نشان دهد.

• تغییر همیشه به معنای پیشرفت نیست.

کد خبر : 13943 تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۲۱:۳۳

بیشتر بخوانید

نظر شما