بازنگری استاندارد قند در آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌ها

چرا مصرف زیاد نوشیدنی شيرين بی‌حوصلگی ایجاد می‌کند؟

یک متخصص تغذيه گفت: انواع نوشابه يا آبميوه‌های شيرين شده، قهوه و كاكائو سبب افت سطح قند خون می‌شود و فرد را دچار خواب‌آلودگی، كم‌طاقتی و بی‌حوصلگی می‌كند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، مصرف زياد مواد شيرين باعث خواب‌آلودگي، كم‌طاقتي و بي‌حوصلگي مي‌شود و ولع افراد را به مصرف مواد قندي بيشتر مي‌كند.
ضياءالدين مظهري با بيان اين مطلب اظهار داشت: انواع شيريني، كيك، آب نبات، نوشابه يا آبميوه‌هاي شيرين شده، قهوه و كاكائو، سطح گلوگز خون را افزايش مي‌دهند.

وي گفت: افزايش سطح گلوكز خون موجب تحريك و ترشح بيشتر انسولين مي‌شود كه با سرازير شدن انسولين به جريان خون سرعت انتقال گلوكز به درون سلول‌ها بيشتر مي‌شود و باعث افت سطح قند خون و كاهش فشار خون مي‌شود.

اين متخصص تغذيه اضافه كرد: افت سطح قند خون و كاهش فشارخون فرد را دچار خواب‌آلودگي، كم‌طاقتي و بي‌حوصلگي مي‌كند و ولع وي را به مصرف مواد قندي بيشتر مي‌كند كه اين موضوع نه تنها باعث كاهش يادگيري مي‌شود بلكه زمينه چاقي و افزايش وزن را در فرد ايجاد مي‌كند.

مطهری يادآور شد: انجير، انگور، پرتقال، زغال‌ اخته، زردآلود، سيب، شاتوت، توت‌فرنگي و خرما در عملكرد مغز، اعصاب و سلامت كلي جسم تاثير‌گذار است.

وی تصريح كرد: سبزي‌ها در سلامت بدن، عملكرد مغز و اعصاب تأثير‌گذار است و توصيه مي‌شود ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم يا ۵ تا ۷ واحد در روز به صورت خام يا پخته مصرف شود ولي سبزي‌هايي مانند اسفناج، ريحان، نعناع، كاهو، گل كلم، پياز، چغندر، زنجبيل تازه، هويج، كرفس و شلغم اثر مؤثر و ويژه‌اي بر توان يادگيري دارد و باعث آرامش مي‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر : 12810 تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۴:۱۴

بیشتر بخوانید

نظر شما