آب مورد نیاز بدن

چند نکته درباره نحوه تامین آب مورد نیاز بدن

همه آب را مایه حیات می دانند و هر روز برای رفع تشنگی از آن استفاده می کنیم. اما آیا واقعاً آن طور که گفته‌اند برای تامین آب مورد نیاز بدن حتماً لازم است هر روز ۸ لیوان آب بنوشیم؟ محققان گفته‌اند با وجود نوشیدنی‌های سلامتی و آبمیوه‌های سالم، بهتر است مایعات بدن تنها از طریق آب آشامیدنی تامین نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، حتماً شما هم بارها شنیده‌اید که باید روزانه حداقل ۸ لیوان آب نوشید. این توصیه غلط نیست اما باید بدانید که لازم نیست همه‌ الزاماً روزانه ۸ لیوان یا بیشتر آب بخورند. انستیتوی پزشکی ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرده خانم‌ها باید روزانه حدود ۸ لیوان و آقایان حدود ۱۲ لیوان آب دریافت کنند اما نه الزاماً آب، بلکه هر نوع مایعی.

مواد غذایی تازه مانند میوه و سبزی‌ها حاوی میزان قابل توجهی آب هستند. به عنوان مثال حجم مایعات هندوانه، توت فرنگی، هلو، گوجه فرنگی، خیار، پرتقال و … بخشی از میزان آبی که باید نوشیده شود را تأمین می‌کند. این میوه‌ها مزیت دیگری هم دارند و علاوه بر تأمین آب بدن، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند.

به نظر می‌آید تفکر نوشیدن روزانه حداقل ۸ لیوان آب، با حضور نوشیدنی‌های سلامتی و آبمیوه‌های سالم، کاربرد نداشته باشد. یعنی افراد در شرایط عادی اگر میل نداشته باشند نیازی هم ندارند که به زور آب بخورند. متخصصان معتقدند همه باید آب بدن خود را به اندازه تأمین کنند و برای این کار تمام مایعات و نوشیدنی‌ها دخیل هستند نه صرفاً آب.

آب، توکسین‌ها یا سموم بدن را دفع می‌کند، البته بدین معنی نیست که آب شخصاً به جنگ سموم بدن می‌رود؛ در واقع این کلیه‌ها هستند که به بهترین نحو از این مایه‌ حیات استفاده می‌کنند تا بدن از شر ضایعات و سموم موجود خلاص شود. اگر به اندازه‌ کافی نوشیدنی مصرف نکنید، کلیه‌ها مایعات لازم را در اختیار ندارند تا به درستی وظیفه‌ خود را انجام دهند.

محققان توصیه کرده‌اند تنها از آب استفاده نشود و بهتر آن است که مایعات مورد نیاز بدن هم از طریق نوشیدن اب و هم مصرف نوشیدنی‌های سلامتی و میوه تامین بشود.

کد خبر : 1542 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۲۱ - ۲۳:۲۵

بیشتر بخوانید

نظر شما