مسابقات شیرجه جهانی ردبول؛ تمهیدی برای ایجاد تداعی برند+ فیلم

بزرگترین و معروف ترین برند نوشیدنی انرژی را یعنی ردبول هر سال مسابقاتی معروف به شیرجه ۳۰ متر برگزار می کند که طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین مسابقات شیرجه ردبول از سال ۲۰۰۹ آغاز شده است و در سال ۲۰۱۸ فرانسه میزبان این مسابقات بود. این مسابقات از از سری برنامه‌های مهیجی است که این کمپانی اتریشی تولیدکننده نوشابه انرژی زا در سراسر جهان برگزار می‌کند و طرفداران بسیاری دارد.برگزاری این مسابقات تداعی‌های مربوط به  انرژی زایی ردبول را افزایش می‌دهد و  اساسا برای حفظ این تداعی است که ردبول در مسابقات ورزشی حضور پررنگی دارد.

 

 

ردبول چگونه ردبول شد؟

دیتر ماتسیش اتریشی ایده‌ی تولید نوشابه‌ی انرژی‌زای ردبول را از یک نوشیدنی با نام Krating Daeng که در تایلند تولید می‌شد، گرفت. وی به‌عنوان مدیر بازاریابی بین‌المللی Blendax راهی تایلند شده بود تا یک سفر کاری دیگر را تجربه کند، اما آشنایی وی با کراتینگ دائنگ سرنوشت دیگری برای وی رقم زد. این نوشیدنی ابتدا در تایلند توسط چالئو یوودیهیا تولید و راهی بازار شد. ماتسیش در سفری که به تایلند داشت، با این نوشیدنی آشنا شد و فهمید که نوشیدن کراتینگ دائنگ باعث شده است تا پرواززدگی وی حل شود. ماتسیش با تغییر فرمول ساخت این نوشیدنی برای جلب رضایت ذائقه‌ی غربی، نوشابه‌ی خود را با شراکت چالئو تولید کرد، به‌طوری‌که این دو، کمپانی Red Bull GmbH را در سال ۱۹۸۷ در اتریش تأسیس کردند. با وجود اینکه کراتینگ دائنگ و ردبول ماهیتی مشابه داشتند، اما کمپانی اتریشی ترجیح داد برای اولین بار ردبول را در پیست‌های اسکی اتریش به‌عنوان یک نوشیدنی رده‌بالا معرفی کند؛ به‌ همین دلیل قیمت آن از برادر تایلندی خود بالاتر تعیین شده بود. طی سال‌های آینده ردبول وارد بازار‌های جهانی شد و پس از مجارستان و اسلوونی، این نوشیدنی در آمریکا راهی بازار شد و در سال ۲۰۰۰ در قفسه‌ی فروشگاه‌های خاورمیانه‌ جا گرفت. در سال ۲۰۰۸، مجله‌‌ی فوربز، چالئو و ماتسیش را در رده ۲۵۰ لیست ثروتمندان قرار داد؛ بنا به برآوردها، ثروت تقریبی این دو بیش از ۴ میلیارد دلار تخمین زده شده بود.

ارزش ویژه برند ردبول در سال ۲۰۱۷ چیزی در حدود ۱۱ میلیارد  و ۵۷۰ میلیون دلار برآورده شده است.

ردبول به خاطر مشارکت برنامه‌های ورزشی هم شناخته شده است. در سال ۲۰۱۳، ردبول در چهارمین دوره مسابقه فرمول یک قهرمان شد. ردبول به تازگی با همکاری شرکت کپکام، یک بازی جوان پسند هم طراحی کرده‌ است.

ردبول از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی است.

آمار و ارقام می‌گوید محصولات رد بول  بیشترین سهم را در بازار نوشیدنی انرژی زا در آمریکا دارد. این کشور یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نوشیدنی انرژی زا در جهان است.
نوشیدنی انرژی زای رد بول برای قرار گرفتن در روند توجه مردم به نوشیدنی سلامت و با توجه به رشد ۲٫۹ درصدی مشتریان خودش انواع نوشیدنی‌های بدون شکر را هم به بازار عرضه کند

کد خبر : 24372 تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۸:۵۰

بیشتر بخوانید

نظر شما