Escort Elazığ bakirköy escort bodrum escort bayan Bedava Travesti Porno
برندسازی صنعت غذا و نوشیدنی
دلایل عمده ضعف برندسازی غذا و نوشیدنی چیست؟

برگزاری نشست بررسی چالش‌های برندینگ صنعت غذا و نوشیدنی خراسان رضوی

نشست بررسی چالش‌های برندینگ صنعت غذا و نوشیدنی خراسان رضوی با حضور فعالان صنعتی، عضو منتخب شورای اسلامی شهر مشهد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد و کارشناسان برندینگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین، علی شریعتی مقدم عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مشهد در سلسله نشست‌های بررسی و چالش‌های صنایع غذایی و نوشیدنی خراسان رضوی با موضوع «برندینگ در مشهد» گفت: به کار بردن اقتصاد خلاق در توسعه برندسازی موثر است اما در کنار آن باید در جهت روال و نرم بین‌المللی پیش رفت.

موسس گروه بین‌المللی نوین زعفران افزود: باید سطح کار در صنعت غذا و نوشیدنی و برندسازی آن را تا سطح بین‌المللی ارتقا داد، به سمت حرفه‌ای کار کردن پیش رفت و از کپی کردن پرهیز کرد.

او ادامه داد: با بهره گیری از توانمندی‌های اصیل و برجسته کشور در صنعت غذا و پیشروی در برنامه‌ریزی و اجرا مطابق با نرم بین‌المللی می‌توان صنعت غذا را به یک نقطه قابل اتکا و دارای درآمد پایدار در اقتصاد تبدیل کرد.

برپایی نخستین نمایشگاه اختصاصی برندهای لوکس و معتبر صنعت غذا و نوشیدنی در مشهد

آرزو رجب‌پرور مدیر مسئول کانون تبلیغاتی و نمایشگاهی سپهر پارسیان نیز در این نشست از برپایی نخستین نمایشگاه اختصاصی برندهای لوکس و معتبر صنعت غذا، نوشیدنی، شیرینی و خوراکی‌ها با عنوان نمایشگاه ستاره‌ها از ۸ تا ۱۰ شهریور ماه آتی در مشهد خبر داد.

او گفت: رویکرد برپایی این نمایشگاه معرفی برندهای معتبر فعال در صنعت غذا با توجه به مزیتهای رقابتی آن‌ها، ایجاد ارتباط مستقیم و موثر بین برندهای شرکت کننده و حلقه مصرف کنندگان و مشتریان آن‌ها، اشاعه تغذیه و سبک زندگی سالم، بهینه سازی منوهای غذا و خوراکی، شناسایی ظرفیت‌ها و معرفی خوراک‌ها و غذاهای عمومی‌است.

رجب پرور افزود: در این نمایشگاه برندهای منتخب حوزه رستوران‌ها، فست فود‌ها، فینگرفود‌ها، قنادی و شیرینی‌های خانگی، کافی‌شاپ، نوشیدنی و بستنی، زعفران، زیتون، آجیل و خشکبار، چای و قهوه و نان به نمایش درمی‌آید.

چهار دلیل عمده ضعف برندسازی غذا و نوشیدنی

علی مختاری مدرس دانشگاه فردوسی در این نشست چهار مشکل اساسی در فضای کسب و کار کشور و خراسان رضوی را برای حوزه برندینگ برشمرد و گفت: فقدان برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری از سوی مدیران، داشتن اعتماد به نفس کاذب یا عدم داشتن اعتماد به نفس مدیران، کپی‌برداری‌های بی حد و حساب از برندهای دیگر و عدم آموزش برای انجام تصمیم‌گیری‌های مدیریتی از مهمترین دلایل عدم توسعه برندینگ در کشور است.

او افزود: مشهد در صنعت غذا از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است و در حوزه برخی غذاها مانند دیزی سنگی و چلوکباب قابلیت ویژه دارد اما فضای برندینگ در کشور ما مسموم و آلوده است که باید در جهت رفع این مشکل اقدام اساسی صورت گیرد.

اقتصاد خلاقانه؛ لازمه پیشرفت و برندسازی صنعت غذا و نوشیدنی

محمدکاظم دبیری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌مشهد نیز در این نشست گفت: جاذبه‌های گردشگری در شهر‌ها و کشور‌ها متفاوت است که شامل معماری و شهرسازی، غذا، نوشیدنی طبیعت، اماکن مذهبی و تاریخی می‌شود اما از حوزه گردشگری برای درآمدزایی و ایجاد ارزش افزوده در مشهد کمتر استفاده شده است.

او افزود: اقتصاد خلاقانه می‌تواند ضمن تجمیع همه بخش‌های گردشگری و اضافه کردن خلاقیت به آن در برندسازی قابلیت‌ها و جذب گردشگر موفق عمل کند.

دبیری ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های هنری و خلاقانه و بهره‌گیری از علوم روان‌شناسی و مردم‌شناسی می‌تواند به اقتصاد برپایه صنعت گردشگری رونق دهد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌مشهد گفت: در این شهر زائر، محور اصلی اقتصاد است. پذیرایی از آنان خدمات، محصولات و امکانات با برندهای خاص را می‌طلبد اما با وجود ۲۷ میلیون زائر در سال سهم اقتصاد فرهنگ در عرصه گردشگری مشهد کمرنگ است.

دبیری افزود: با گره زدن قابلیت‌های مختلف گردشگری مشهد از جمله صنعت غذا و نوشیدنی با برند می‌توان سهم اقتصاد فرهنگ را در بخش گردشگری این شهر افزایش داد.

منبع: ایرنا

کد خبر : 4996 تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۱۷:۰۸

بیشتر بخوانید

نظر شما